Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Först och främst, jag är ren novis på det här så jag har fastnat totalt och begriper ingenting. Efter jag har installerat phpbb3 så försöker jag konvertera men får hela tiden det här felmeddelandet trots att jag ser i databasen att "phpbb_ "-filerna ligger där de ska.
The convertor was not able to find tables with the specified prefix. Please make sure you have entered the correct details for the board you are converting from. The default table prefix for phpBB 2.0.x is phpbb_.
I version 2 är det phpbb_ som är default och du ska skapa ett nytt så som phpp3_ eller liknande. Du kommer att ha två olika "table prefix" (titta i config.cfg).
Skälet för det är att du inte ska skriva över informationen om något går fel, du kan senare ta bort phpbb_ från databasen när du är klar.
Jag har givit de nya filerna prefixet phpbb3_ och kan se båda typerna (phpbb_ och phpbb3_ )ligga i databasen. Är det möjligen så att de inte ska ligga i samma databas?
Dom ska ligga i samma databas, men felmedelandet tyder på att den inte hittar rätt "table prefix"
Är du säker på att den heter phpbb_ i config.cfg under din version 2 kattalog?