Trist att de ändrar prissegment, och ganska radikalt också... Hmmm... skaffa många kunder, och hoppas att mer än 30% stannar om vi tredubblar priset...
Helle skrev:Kan jag flytta enbart databasen till något annat hotell?
Ja, det kan man.
Helle skrev:Vad bör jag tänka på?
Att webbhotellet du ska ha MySQL-servern på över huvudtaget tillåter externa servrar att koppla upp sig direkt till databasen. Många webbhotell spärrar den möjligheten.
Helle skrev:Är det fler ställen än i config.php jag behöver ändra sökväg?
Nej, det är bara i config.php du behöver ändra.
/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.
Att webbhotellet du ska ha MySQL-servern på över huvudtaget tillåter externa servrar att koppla upp sig direkt till databasen. Många webbhotell spärrar den möjligheten.
Ibland kan du ange vilka IP-adresser som har åtkomst.
Det stämmer säkert, det är nämligen vilken version av MySQL som phpBB ska hantera. Och det finns två MySQL-servrar, som man kan välja. mysql3 eller mysql4.
Tvivlar på att de skulle köra MySQL3-servrar.
MySQL4 gäller även om det är en MySQL5-server.
/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.
Fick aldrig flytten att fungera så jag ligger fortfarande kvar på Surftown.
Sedan i lördags ligger forumet nere helt. Började felsöka och upptäckte att någon (surftown) hade ändrat i min config.php från
mydb3.surf-town.net till mydb6.surftown.se har även fått en db-backup mapp i roten.
Får de gå in i mina filer och ändra ?
Naturligtvis går det inte att ringa supporten utan att först skriva på ett avtal om ENDAST 39:-/mån för vipsupport. Mailet jag skickade dom i lördags har NATURLIGTVIS inte fått något svar på.
Kan jag tvinga Surftown att själva fixa till grejorna så de fungerar igen eller ?
Mitt forum var fullt fungerande tills i lördags morse.
Surftown har av någon anledning beslutat sig för att jag skall byta från mydb3.surf-town.net till mydb6.surftown.se (vad jag kan se)
de har lagt in en mapp "db-backup" Samt ändrat sökvägen i min config.php.
Jag kommer inte åt mydb6 via php myadmin, så jag kan inte flytta över själv. Databasen ligger kvar på 3:an, men ändrar jag tillbaka sökvägen dit kommer en massa error där mitt anv & lösen visas.
Jag har alltså inte själv varit inne och "micklat"
marcus skrev:Så nu behöver du inte lägga din databas någon annanstans?
/marcus
Hoppas jag inte.
Det jag tycker är märkligt är att skall de byta kan de väl meddela så
man vet. Skall de smyga i kulisserna borde de kanske testa sina ändringar så de fungerar