Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Sedan uppgraderingen har jag märkt att funktionen "visa nya inlägg" (sedan förra besöket) fungerar lite av och till. Visst, en lista får man alltid upp, men många gånger efter att jag har stängt och sedan öppnat webbläsaren igen (vilket rimligen borde påbörja en ny session) så får jag upp flera sidor med trådar där det även enligt forumet inte skrivits något nytt sedan jag var inne sist. Jag har autoinloggning påslaget. Skall det inte bara visa just "nya inlägg" sedan man var inne sist?
Du skal være opmærksom på at det hænger sammen med opsætningen af sessionernes længde/varighed, som du kan indstille i ACP. Denne indstilling kan stilles helt op til 2147483647 sekunder på dén server, jeg har det ene af mine 3.0-boards på, uden at jeg har undersøgt om der er tale om en PHP indstilling for maks.