Moderatorgrupp

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
mikado
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Svar: 0

Moderatorgrupp

Inlägg av mikado »

Hur får jag till det? Nu står alla mina moderatoers namn på 1:a sidan, blir väldigt klottrigt.
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av tumba25 »

Antingen lägger du till dom i gruppen "Global moderators" eller så får du skapa grupper med moderator-rättigheter för dom olika kategorierna.

/J
mikado
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av mikado »

Jag har dem i global moderators. Det jag menar är att samtliga moderaters nman står på första sidan. Jag vill bara det står mderatorer och klickbar länk. Precis som på denna sidan.
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Jag är lite osäker... men har du valt användare under Kategorirättigheter?
Jag har bara grupper och inga användare där, och får bara upp grupper på första sidan.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Användarens profilbild
John Hjorth
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Kontakt:

Inlägg av John Hjorth »

Hejsa Mikado,

Forklaringen er, at synsvinklen på redaktører (på dansk) (moderatorer på svensk) i phpBB 3.0 er en anden end i phpBB 2.0.x.

I phpBB 3.0 opereres med to typer redaktører :

1. Globale redaktører
2. Forumredaktører (lokale redaktører)

Globale redaktører vises aldrig (som gruppe, isoleret set) på indekset som redaktør af noget forum, og du kan heller ikke finde en indstilling i phpBB 3.0 til at vise dem. Det har under udviklingen af phpBB 3.0 været diskuteret utallige gange med dev. team, om det fortsat skulle være sådan, og de høje herrer har bare stået urokkeligt fast!

Forklaring : Det er meningsløst efter dev. teams opfattelse af vise denne gruppe på de enkelte fora, fordi de i henhold til definitionen kan redigere alt! - Og de vises i teamlisten - dixi!

Derfor - hvis du absolut vil have dem vist (som en gruppe) : Som tumba skriver : Tilknyt dine pågældende redaktører til gruppen "Globale redaktører", skjul gruppen, opret en nye redaktørgruppe, f.eks. med navnet "Moderatorer", vis denne som gruppe nederst på indekset (farve osv) og sæt denne gruppe som forumredaktører af de enkelte fora, hvor du vil have redaktørgruppen vist, tilmeld de globale redaktører til gruppen, og hold herefter medlemsmæssigt for denne gruppe identitet med gruppen globale redaktører hele tiden. ( Og den sidste del er ikke det samme som tumba har skrevet ovenfor ;))
John Hjorth
M.Anton
Gammal medlem
Gammal medlem

Inlägg av M.Anton »

nu ska vi se, tror jag fått ordning på rättigheter, ser iaf ut så..........
Jag har skapat en grupp som heter "Moderatorgrupp" gett denna en rad rättigheter som ser ok ut. (Standard funktioner)

Men, varför är det ingen färg på användaren som är med i denna grupp, admin är ju röda?
Jag har färgat gruppen under "inställningar"?
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av tumba25 »

Du måste göra det till standardgrupp för användaren.

Det gör du i ACP > Användare och grupper > Hantera Grupper

Klicka på meldemmar vid den aktuella gruppen och bocka för dom medlemmar det gäller. Sen väljer du "Gör till standardgrupp för medlem" i dropplistan längst ner och klickar på skicka.

/J
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
M.Anton
Gammal medlem
Gammal medlem

Inlägg av M.Anton »

kanon, tack så mycket.
Skriv svar