[Löst]Egen registrering och inloggning

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Squalus
Medlem
Medlem
Inlägg: 10
Blev medlem: 2007-09-04 11:40
Svar: 0

[Löst]Egen registrering och inloggning

Inlägg av Squalus »

Jag har problem med en egen registrering till phpbb3 något blir knas med användarna och jag kan inte logga in med de skapade profilerna. Gissar att det är något fel i INSERT-queryn och hoppas att någon vill vara så vänlig att hjälpa mig.


Kod: Markera allt

$userArray = array(
			  'user_id' => '',
  		  'user_type' => 0,
  			'group_id' => 2,
  			'user_permissions' => '',
  			'user_perm_from' => 0,
  			'user_ip' => $_SERVER['REMOTE_ADDR'],
  			
  			'user_regdate' => time(),
  			'username' => $_POST['username'],
  			'username_clean' => strtolower($_POST['username']),
  			'user_password' => md5($_POST['pwd1']),
  			'user_passchg' => time(),
  			
  			'user_pass_convert' => 0,
  			'user_email' => strtolower($_POST['mail1']),
  			'user_email_hash' => crc32(strtolower($_POST['mail1']).strlen($_POST['mail1'])),
  			'user_birthday' => '',
  			'user_lastvisit' => 0,
  			
  			'user_lastmark' => time(),
  			'user_lastpost_time' => 0,
  			'user_lastpage' => '',
  			'user_last_confirm_key' => '',
  			'user_last_search' => 0,
  			
  			'user_warnings' => 0,
  			'user_last_warning' => 0,
  			'user_login_attempts' => 0,
  			'user_inactive_reason' => 0,
  			'user_inactive_time' => 0,
  			
  			'user_posts' => 0,
  			'user_lang' => 'sv',
  			'user_timezone' => 1.00,
  			'user_dst' => 1,
  			'user_dateformat' => '|D d M Y|, H:i',
  			
  			'user_style' => 1,
  			'user_rank' => 0,
  			'user_colour' => '',
  			'user_new_privmsg' => 0,
  			'user_unread_privmsg' => 0,
  			
  			'user_last_privmsg' => 0,
  			'user_message_rules' => 0,
  			'user_full_folder' => -3,
  			'user_topic_show_days' => 0,
  			'user_topic_sortby_type' => 't',
  			
  			'user_topic_sortby_dir' => 'd',
  			'user_post_show_days' => 0,
  			'user_post_sortby_type' => 't',
  			'user_post_sortby_dir' => 'a',
  			'user_notify' => 0,
  			
  			'user_notify_pm' => 1,
  			'user_notify_type' => 0,
  			'user_allow_pm' => 1,
  			'user_allow_viewonline' => 1,
  			'user_allow_viewemail' => 1,
  			
  			'user_allow_massemail' => 1,
  			'user_options' => 895,
  			'user_avatar' => '',
  			'user_avatar_type' => 0,
  			'user_avatar_width' => 0,
  			
  			'user_avatar_height' => 0,
  			'user_sig' => '',
  			'user_sig_bbcode_uid' => '',
  		  'user_sig_bbcode_bitfield' => '',
  			'user_from' => '',
  			
  			'user_icq' => '',
  			'user_aim' => '',
  			'user_yim' => '',
  			'user_msnm' => '',
  			'user_jabber' => '',
  			
  			'user_website' => '',
  			'user_occ' => '',
  			'user_interests' => '',
  			'user_actkey' => '',
				'user_newpasswd' => ''
			);
			$userArray2 = $userArray;
			$sql = 'INSERT INTO `phpbb_users` (';
			while(count($userArray2)){
			  if($i == 0){
				  $sql = $sql.'`'.key($userArray2).'`';
					$i = 1;
				}else{
			    $sql = $sql.', `'.key($userArray2).'`';
				}
				array_shift($userArray2);  
			}
			$sql = $sql.') VALUES (';
			$j = 0;
			while(count($userArray) > 0){
			  if($j == 0){
				  $sql = $sql.'\''.current($userArray).'\'';
					$j = 1;
				}else{
			    $sql = $sql.', \''.current($userArray).'\'';
				}
				array_shift($userArray);
			}
			$sql = $sql.')';
			mysql_query($sql);


Sen är tanken att jag ska använda samma inloggning till resten av min portal så om någon har några tips eller någon modd så är jag tacksam.
Senast redigerad av Squalus den 2007-09-05 09:07, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
John Hjorth
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 195
Blev medlem: 2006-01-13 03:03
Svar: 0
Kontakt:

Inlägg av John Hjorth »

Hvis der er tale phpBB 3.0 RC5 (du skriver ikke hvilken version dette drejer sig om, hvilket altid er til gavn at gøre, når der stilles spørgsmål) og du ikke har pillet ved INSERT query'en, kan jeg love dig at der ikke er noget galt med den.

Prøv at slette dine cookies og kontrollér cookie indstillingerne i ACP.
John Hjorth
Squalus
Medlem
Medlem
Inlägg: 10
Blev medlem: 2007-09-04 11:40
Svar: 0

Inlägg av Squalus »

Missade versionen men det är iaf RC4 jag använder mig av. Och jo jag har pillat med INSERT-query'n. Det är ju den jag har tagit ut och försökt förstått mig på.
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0

Inlägg av Marcus »

Jag tror "John" med "pillet" menar ändrat... och jag antar att du med "pillat" menar att du plockat ut dem.

Eller fattar jag fel?

Hur som helst menar nog John att du kan planka INSERT-frågan rakt av utan att "pilla" med den. :-)

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0

Inlägg av Kjell »

Hej Squalus,
Det kan vara en sak till, du skriver att du har användare, så jag förmodar att du har konverterat eller uppgraderat ett forum.
Då kan det bli fel i profilen för användarna ang. style.
Om användarna har style 3 och du bara har style 1 och 2 i registret.... då går det inte att logga in.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Squalus
Medlem
Medlem
Inlägg: 10
Blev medlem: 2007-09-04 11:40
Svar: 0

Inlägg av Squalus »

Nej jag har bara mina provanvändare, allt är alltså startat från scratch.

Anedningen till att jag inte kan planka queryn direkt är för att mina kunskaper i php inte håller så långt att jag kan härleda alla funktioner mellan alla filer. :?
Squalus
Medlem
Medlem
Inlägg: 10
Blev medlem: 2007-09-04 11:40
Svar: 0

Inlägg av Squalus »

Nu funkar det att logga in. Dock så uppdateras inte Statistik delen med senaste medlem och antal medlemmar, ligger det i en egen tabell?
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0

Inlägg av Kjell »

Squalus skrev:Nu funkar det att logga in. Dock så uppdateras inte Statistik delen med senaste medlem och antal medlemmar, ligger det i en egen tabell?
Du får förlåta mig nu.... men varför inte starta om med RC5 och slippa buggar som är kända :)
Du har ju lite träning nu :lol:
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Squalus
Medlem
Medlem
Inlägg: 10
Blev medlem: 2007-09-04 11:40
Svar: 0

Inlägg av Squalus »

Så sant så sant
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster