phpBB : Critical Error

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

afro66
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

phpBB : Critical Error

Inlägg av afro66 »

Hej.

Jag skulle vilja skriva en bra fråga men jag är helt kass på detta med php, Jag har haft kompisar som slängt ihop det till mig.

När jag försöker komma åt vårat forum så kommer detta upp om ni följer länken. ---> http://www.deltaclan.com/phpBB2/index.php

Ska tilläggas att detta har bara hänt utan att någon gjort något med forumet.

Tack så länge!!
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av tumba25 »

Konfigurationsfilen för din template saknas. Säker på att ingen ändrat något?

/J
afro66
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av afro66 »

tumba25 skrev:Konfigurationsfilen för din template saknas. Säker på att ingen ändrat något?

/J
Jag har kopierat hela web katalogen för ca 1 år sen, kan jag hitta den filen där och lägga in den i Template katalogen? Och vad ska filen heta??

Och om någon ändrat något, tja isåfall är det någon som jäklas med mig som har hjälpt mig tidigare.
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Filer kan skadas, så dra inte slutsatsen att någon ställer till det för dig... (dvs. börja inte anklaga någon av dina vänner... :-))

Ja, du har säkert den filen liggande... och den ändras det inte i regelbundet, så du kan nog ladda upp den.

Om jag inte fattat helt fel så är det någon av dessa filer som saknas (eller vad det nu är som är problemet):

<rot>/templates/<templatenamn>/<templatenamn>.cfg
<rot>/templates/<templatenamn>/theme_info.cfg

Jag kan inte besöka ditt forum, så jag vet inte riktigt... (beror på en filter på den ISP jag sitter på här... kan ju kolla när jag kommer hem).

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
afro66
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av afro66 »

marcus skrev:Filer kan skadas, så dra inte slutsatsen att någon ställer till det för dig... (dvs. börja inte anklaga någon av dina vänner... :-))

Ja, du har säkert den filen liggande... och den ändras det inte i regelbundet, så du kan nog ladda upp den.

Om jag inte fattat helt fel så är det någon av dessa filer som saknas (eller vad det nu är som är problemet):

<rot>/templates/<templatenamn>/<templatenamn>.cfg
<rot>/templates/<templatenamn>/theme_info.cfg

Jag kan inte besöka ditt forum, så jag vet inte riktigt... (beror på en filter på den ISP jag sitter på här... kan ju kolla när jag kommer hem).

/marcus
Det som kommer upp när man försöker komma åt forumet där står det template Black&white men det finns inget som heter så i mina kataloger.

Jag har nu även testat att skicka över alla filer som jag hade kopierat förrut, det var endast ett fåtal filer som jag inte hade kopierat pga att vi blivit hackade en gång förrut där server ägaren gick in ch hjälpte mig med att updatera en del filer.

Om det finns en snäll själ så får ni gärna kontakta mig på MSN då det går lite fortare för mig att kanske få iordning på sidan.

Min msn: afro66@hotmail.com kommer online ca 22:00 varje dag.

Tack än en gång ni som försöker hjälpa mig,.
afro66
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av afro66 »

Så nu har jag fått hjälp med mitt problem, men jag har tappat 1,5 år av poster på forumet.
Det jag vill säga med detta är att alla admins på forume se till att ni har backuper som är up to date. =)

Tack ni som försökte hjälpa mig.
Skriv svar