Återställa databasen i phpMyAdmin
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Återställa databasen i phpMyAdmin
Halloj igen...
Jag startar en ny tråd eftersom det känns som att den gamla har spårat ur från det ursprungliga ämnet... ;o)
Jag har fortfarande inte fått till en återställning av databasen via admin-kontrollpanelen i forumet... Kan jag återställa den i phpMyAdmin istället?
/Sara
Jag startar en ny tråd eftersom det känns som att den gamla har spårat ur från det ursprungliga ämnet... ;o)
Jag har fortfarande inte fått till en återställning av databasen via admin-kontrollpanelen i forumet... Kan jag återställa den i phpMyAdmin istället?
/Sara
Japp, eller ska jag uppdatera det gamla forumet till 2.22 och sen ta en ny backup och testa...tumba25 skrev:Du gjorde ju backupen i 2.21 och nu har du 2.22? Kanske bäst att först installera 2.21'an och sen uppdatera när du fått in databasen. Det kan ju skilja mellan versionerna.
Du har väl inte samma config.php som du hade på förra stället? Proinet har inte localhost.
/J
"Du har väl inte samma config.php som du hade på förra stället? Proinet har inte localhost."
Öhm... que? ;o)
/Sara
Ja, det kan vara bra att prova uppdatera det gamla forumet. Och försöka installera från den backupen.
Jag provade att importera backupen till phpMyAdmin och det gick nästan bra. Det gick bra tills den stötte på ett 'ä'. Men det kan ha med min konfiguration att göra. Skapa en testdatabas i phpMyAdmin och importera din backup till den. Funkar det kan du göra samma till den skarpa databasen och sen radera testet.
Du har installerat phpBB på ditt nya hotell och den funkar? Då är det inte fel i config.php.
/J
Jag provade att importera backupen till phpMyAdmin och det gick nästan bra. Det gick bra tills den stötte på ett 'ä'. Men det kan ha med min konfiguration att göra. Skapa en testdatabas i phpMyAdmin och importera din backup till den. Funkar det kan du göra samma till den skarpa databasen och sen radera testet.
Du har installerat phpBB på ditt nya hotell och den funkar? Då är det inte fel i config.php.
/J
Ehh, sen ja.
Du hade ju tillgång till ftp. Skapa en underkatalog till forumet. Ex nyforum/ och ladda upp arkivet dit. Sen packar du upp den där.
Kopiera config.php från gamla forumet till nya forumet. Öppna din browser och skriv
Sen raderar du katalogerna contrib och install. Och skapar en ny backup.
Nu far jag på en veckas semester. Någon annan hjälper dig säkert om du får mera problem med detta.
/J
Du hade ju tillgång till ftp. Skapa en underkatalog till forumet. Ex nyforum/ och ladda upp arkivet dit. Sen packar du upp den där.
Kopiera config.php från gamla forumet till nya forumet. Öppna din browser och skriv
i adressfältet. Den uppdaterar databasen. Men den ändrar inte skriptsökvägen. Men det måste du ändå ändra manuellt sen på nya hotellet.www.domänen/sökväg till nya forumet/install/update_to_latest.php
Sen raderar du katalogerna contrib och install. Och skapar en ny backup.
Nu far jag på en veckas semester. Någon annan hjälper dig säkert om du får mera problem med detta.
/J