Rank bilder.
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Rank bilder.
Hej!
Jag undra vart man kan hitta färdiga Rank bilder? finns det någon hemsida där det finns ett stort urval av rank bilder.. skulle vilja ha några som passar till min sidan http://www.Racekalmar.se/forum
MVH Morgan
Jag undra vart man kan hitta färdiga Rank bilder? finns det någon hemsida där det finns ett stort urval av rank bilder.. skulle vilja ha några som passar till min sidan http://www.Racekalmar.se/forum
MVH Morgan
hur ska man göra så rank bilderna kommer upp :S
läste om en kille som hade fått samma porblem som mig sen sa till han
you will need to upload your rank images into the images/ranks folder inside the phpBB3 folder. Then go to the admin control panel -> users and groups -> ranks
click "add a new rank" and then you can select ranks from the drop down menu to add to the board. You can set them to be assigned on post count or as special ranks. Special ranks can then be assigned to specific users or group via the user management or group management sections
så här gjorde ja:
men när ja gå in till Administration panelen i Ranker så kommer inte bilder fram:S
läste om en kille som hade fått samma porblem som mig sen sa till han
you will need to upload your rank images into the images/ranks folder inside the phpBB3 folder. Then go to the admin control panel -> users and groups -> ranks
click "add a new rank" and then you can select ranks from the drop down menu to add to the board. You can set them to be assigned on post count or as special ranks. Special ranks can then be assigned to specific users or group via the user management or group management sections
så här gjorde ja:

men när ja gå in till Administration panelen i Ranker så kommer inte bilder fram:S
Har inte du phpBB2? Sättet att lägga in rankbilder är inte riktigt samma på 2'an och 3'an.
På phpBB2 går du till User Admin >> Ranks. Sen väljer du att skapa en ny rank eller ändra en befintlig. I textrutan vid "Rank Image" skriver du sökväg/bild ex images/ranks/stars_pink.gif och sen klickar du submit / skicka
Sen borde du se stjärnor.
/J
På phpBB2 går du till User Admin >> Ranks. Sen väljer du att skapa en ny rank eller ändra en befintlig. I textrutan vid "Rank Image" skriver du sökväg/bild ex images/ranks/stars_pink.gif och sen klickar du submit / skicka
Sen borde du se stjärnor.
/J
Bra att det löste sig. Firefox är förresten den bästa webbläsaren... så byt gärna bort din IE7:a mot en riktig browser, särskilt nu när du har tre att välja bland för Windows: Firefox, Opera och Safari.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Bra idé där med stjärnorna, men det blir error för mig på http://www.phpbbhacks.com/ Någon annanstans man kan hitta stjärnor eller liknande?
Mvh
Håkan
Mvh
Håkan
Forum: http://www.skyline.se
Jo tack, nu funkar det igen. Jag kollar.tumba25 skrev:Vad för error? Kan det kanske varit något tillfälligt med deras server?
/J
Mvh
Håkan
Forum: http://www.skyline.se
Håkan: Var vänlig läs reglerna:Skyracer skrev:Bra idé där med stjärnorna, men det blir error för mig på http://www.phpbbhacks.com/ Någon annanstans man kan hitta stjärnor eller liknande?
Mvh
Håkan
http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic.php?t=334
"Om du har en fråga som liknar en tidigare, skriv inte i samma tråd/ämne utan skapa ett nytt! Att återanvända trådar anses allmänt vara dålig stil och kallas för "topic/thread necromancy" på engelska "
Tråden låst!
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst




