Integramod

Frågor kring MODdar (modifikationer) för phpBB 2.0.x.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

petrify
Gammal medlem
Gammal medlem
Svar: 0

Integramod

Inlägg av petrify »

Har laddat ner detta och kollade lite på filerna. Tror att man måste installera om allting om man vill ha en sån där snygg startsida. Men kan på något sätt rädda trådarna? Eller måste jag radera allt och installera detta på nytt? :oops:
elis
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av elis »

Trådarna ligger i databasen, du uppdaterar antagligen bara skripten som hämtar trådarna. Jag vet inget om Intergamod, men om du installerar det korrekt kommer det säkert att fungera. En god idé är dock att ta backup både på de gamla skripten och databasen så du kan återställa om något går snett.
petrify
Gammal medlem
Gammal medlem

Inlägg av petrify »

elis skrev:Trådarna ligger i databasen, du uppdaterar antagligen bara skripten som hämtar trådarna. Jag vet inget om Intergamod, men om du installerar det korrekt kommer det säkert att fungera. En god idé är dock att ta backup både på de gamla skripten och databasen så du kan återställa om något går snett.

Okey... Någon som har integramod som har nåt tips om det hela? För det ser juh liksom ut som alla phpbb filer ligger i zipen sen är det bara en massa annat som användbara modar. Så om jag bara laddar upp hela paketet lär det juh inte fungera så utan man måste väl installera det hela eller nåt?
petrify
Gammal medlem
Gammal medlem

Inlägg av petrify »

Kör med EZ Portal istället. Funkar fint.

Börjar faktiskt bli kul när man fattar nåt ;o))

Men... hur skriver jag en röstning på sidan? Hittade denna kod i portal body.tpl:

<tr>
<td class="row1" align="left"><span class="gensmall">
<form method="post" action="{S_POLL_ACTION}">
<center><b>{S_POLL_QUESTION}</b></center><br />
<!-- BEGIN poll_option_row -->
<input type="radio" name="vote_id" value="{poll_option_row.OPTION_ID}">{poll_option_row.OPTION_TEXT}&nbsp;[{poll_option_row.VOTE_RESULT}]<br />
<!-- END poll_option_row -->
<br />
<!-- BEGIN switch_user_logged_out -->
<center>{L_LOGIN_TO_VOTE}</center>
<!-- END switch_user_logged_out -->
<!-- BEGIN switch_user_logged_in -->
<center><input type="submit" class="mainoption" name="submit" value="{L_VOTE_BUTTON}" {DISABLED}></center>
<input type="hidden" name="topic_id" value="{S_TOPIC_ID}">
<input type="hidden" name="mode" value="vote">
<!-- END switch_user_logged_in -->
</form><br />
</span></td>
</tr>

Är det där jag ändrar men hur i sånna fall? :?: :D
elis
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av elis »

Jag kör också EZ-portal. Bestäm först vilket/vilka forum du vill hämta omröstningarna från. Det kan vara en bra idé att ha ett forum där bara du och några andra betrodda skapar omröstningar.

Därefter konfigurerar du portal.php så att den hämtar omröstningar från rätt forum.

Raden du ska ändra ser ut såhär (fast med annat forum valt):

Kod: Markera allt

// Poll Forum ID: separate by comma for multi-forums, eg. '3,8,14'
$CFG['poll_forum'] = '12';
petrify
Gammal medlem
Gammal medlem

Inlägg av petrify »

elis skrev:Jag kör också EZ-portal. Bestäm först vilket/vilka forum du vill hämta omröstningarna från. Det kan vara en bra idé att ha ett forum där bara du och några andra betrodda skapar omröstningar.

Därefter konfigurerar du portal.php så att den hämtar omröstningar från rätt forum.

Raden du ska ändra ser ut såhär (fast med annat forum valt):

Kod: Markera allt

// Poll Forum ID: separate by comma for multi-forums, eg. '3,8,14'
$CFG['poll_forum'] = '12';
Hmm förstår inte exakt... Ska jag skapa en omröstning i mitt eget forum i någon tråd och sen? Vad ska jag ändra i koden du visar ovan? :shock:
elis
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av elis »

portal.php hämtar omröstningen från ett eller flera av dina forum. I filen portal.php måste du välja vilka forum som omröstningarna ska hämtas ifrån, det gör du genom att ändra nummer på den rad jag citerade. Numret på forumet hittar du i URL:en.
petrify
Gammal medlem
Gammal medlem

Inlägg av petrify »

elis skrev:portal.php hämtar omröstningen från ett eller flera av dina forum. I filen portal.php måste du välja vilka forum som omröstningarna ska hämtas ifrån, det gör du genom att ändra nummer på den rad jag citerade. Numret på forumet hittar du i URL:en.
aha tack! :D
petrify
Gammal medlem
Gammal medlem

Inlägg av petrify »

elis... eller nån... Vart ändrar jag "Viktigt meddelande" på min portal? Har letat i portal.php, portal_body.tpl och lan_main.php utan att hitta vart jag kan ändra det till något i stil med "Intressanta trådar" eller nåt...

http://www2.hemsida.net/petrify/portal.php
elis
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av elis »

I language/lang_swedish/lang_main.php. Leta upp $lang['Message'] ungefär på rad 94.
petrify
Gammal medlem
Gammal medlem

Inlägg av petrify »

elis skrev:I language/lang_swedish/lang_main.php. Leta upp $lang['Message'] ungefär på rad 94.
Det var faktiskt fel... men jag upptäckte sökfunktionen och hittadeden på rad 346. :D Tack så mycket ändå! :wink:
Skriv svar