Integramod
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Integramod
elis skrev:Trådarna ligger i databasen, du uppdaterar antagligen bara skripten som hämtar trådarna. Jag vet inget om Intergamod, men om du installerar det korrekt kommer det säkert att fungera. En god idé är dock att ta backup både på de gamla skripten och databasen så du kan återställa om något går snett.
Okey... Någon som har integramod som har nåt tips om det hela? För det ser juh liksom ut som alla phpbb filer ligger i zipen sen är det bara en massa annat som användbara modar. Så om jag bara laddar upp hela paketet lär det juh inte fungera så utan man måste väl installera det hela eller nåt?
Börjar faktiskt bli kul när man fattar nåt ;o))
Men... hur skriver jag en röstning på sidan? Hittade denna kod i portal body.tpl:
<tr>
<td class="row1" align="left"><span class="gensmall">
<form method="post" action="{S_POLL_ACTION}">
<center><b>{S_POLL_QUESTION}</b></center><br />
<!-- BEGIN poll_option_row -->
<input type="radio" name="vote_id" value="{poll_option_row.OPTION_ID}">{poll_option_row.OPTION_TEXT} [{poll_option_row.VOTE_RESULT}]<br />
<!-- END poll_option_row -->
<br />
<!-- BEGIN switch_user_logged_out -->
<center>{L_LOGIN_TO_VOTE}</center>
<!-- END switch_user_logged_out -->
<!-- BEGIN switch_user_logged_in -->
<center><input type="submit" class="mainoption" name="submit" value="{L_VOTE_BUTTON}" {DISABLED}></center>
<input type="hidden" name="topic_id" value="{S_TOPIC_ID}">
<input type="hidden" name="mode" value="vote">
<!-- END switch_user_logged_in -->
</form><br />
</span></td>
</tr>
Är det där jag ändrar men hur i sånna fall?
Därefter konfigurerar du portal.php så att den hämtar omröstningar från rätt forum.
Raden du ska ändra ser ut såhär (fast med annat forum valt):
Kod: Markera allt
// Poll Forum ID: separate by comma for multi-forums, eg. '3,8,14'
$CFG['poll_forum'] = '12';Hmm förstår inte exakt... Ska jag skapa en omröstning i mitt eget forum i någon tråd och sen? Vad ska jag ändra i koden du visar ovan?elis skrev:Jag kör också EZ-portal. Bestäm först vilket/vilka forum du vill hämta omröstningarna från. Det kan vara en bra idé att ha ett forum där bara du och några andra betrodda skapar omröstningar.
Därefter konfigurerar du portal.php så att den hämtar omröstningar från rätt forum.
Raden du ska ändra ser ut såhär (fast med annat forum valt):
Kod: Markera allt
// Poll Forum ID: separate by comma for multi-forums, eg. '3,8,14' $CFG['poll_forum'] = '12';
http://www2.hemsida.net/petrify/portal.php