Födelsedags Mod

Frågor kring MODdar (modifikationer) för phpBB 2.0.x.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

petrify
Gammal medlem
Gammal medlem
Svar: 0

Födelsedags Mod

Inlägg av petrify »

Laddade ner EZ Portalen. Till den kunde man fixa block till födelsedags moden men jag hittar inte själva moden någonstans. Någon som vet vart jag kan hitta den?
elis
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av elis »

Jag vet inte vilken det är, men det skulle kunna vara http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.php?t=150925 .
petrify
Gammal medlem
Gammal medlem

Inlägg av petrify »

elis skrev:Jag vet inte vilken det är, men det skulle kunna vara http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.php?t=150925 .
Hmm okey ja där fanns det juh en massa andra användbara grejor. Det står bara requierd Birthday mod i installations dokumentet. Men det kanske händer nåt om jag installerar det där paketet. Återkommer... :wink:
petrify
Gammal medlem
Gammal medlem

Inlägg av petrify »

elis: Kan säga att jag inte fattar vad jag ska göra med sql texten... sen att installera hela den där moden lär väl ta 1 vecka för den okunnige?
petrify
Gammal medlem
Gammal medlem

Inlägg av petrify »

petrify skrev:elis: Kan säga att jag inte fattar vad jag ska göra med sql texten... sen att installera hela den där moden lär väl ta 1 vecka för den okunnige?
Men nu gör jag det... :D :D :D

Men ett annat bekymmer har dykt upp. Jag är super säker på att jag gjort allt rätt med den moden du tipsade om. Jag var super nogran har ens in rört mod_profile_panel.php bar functions.php som jag dubbel kollat nu. Även kollat linje 426 och det är en av linjerna som man skulle lägga in där. Vad är det för fel? Hjälp någon... :cry: :cry: :cry:

http://www2.hemsida.net/petrify/portal.php

Annars får jag väl gå igenom allt igen... :? :? :?
elis
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av elis »

Felet kan vara att du inte kört SQL-filerna, gjort hela modden färdig eller installerat den rätt.
petrify
Gammal medlem
Gammal medlem

Inlägg av petrify »

elis skrev:Felet kan vara att du inte kört SQL-filerna, gjort hela modden färdig eller installerat den rätt.
hmm 3 st saker kan vara fel alltså... hmm tänkte gå igenom allt igen men jag jag har följt det till punkt och pricka! Tabellerna den ska ha finns med på min phpmyadmin... får väl gå igenom igen... :cry:
elis
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av elis »

Kontrollera hela stycket kring rad 426 där du får felet igen. Kopiera allt från modden och se till att få med alla avslutande } och ; även om det ligger på en rad för sig själv.
petrify
Gammal medlem
Gammal medlem

Inlägg av petrify »

elis skrev:Kontrollera hela stycket kring rad 426 där du får felet igen. Kopiera allt från modden och se till att få med alla avslutande } och ; även om det ligger på en rad för sig själv.
Kopierade tillbaka genom backupen jag gjorde innan jag gav mig in på den så jag får göra ett nytt försök från början sen... Tack iaf :)
Skriv svar