Efter postat inlägg direkt tillbaka

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

blaff
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Efter postat inlägg direkt tillbaka

Inlägg av blaff »

Hej.

Jag har ett phpBB-forum och jag undrar ifall det är någon som vet snabbt och enkelt hur och var jag ändrar så att efter jag tryckt på skicka vid ett nytt inlägg ska man komma direkt tillbaka till detta inlägg (samma sak vid svar och citering). Nu hamnar man på någon mellanruta och det vill jag inte.

Om det även finns någon som vet hur man löser samma sak när man gjort en röstning. Då kmr man till en ruta där det står "Tack.." osv.. jag vill komma direkt tillbaka till den tråden man röstade i.

// Mikael
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Sidan du kommer till är sidan som hanterar kontroll, formatering och instoppandet av data i databasen, den redirectas automatisk efter en viss tid (efter att den är färdigladdad).

Med andra ord gäller följande:

1. Du kan inte ta bort sidan, utan du måste gå via den.
2. Du kan ändra tiden som den ska visas innan du skickas vidare.

Detta gör du enklas via en ändring i filen:

<forumrot>/includes/functions_post.php

Där letar du upp funktionen som heter:

function submit_post

I den så finns det mot slutet en kodrad som heter:

Kod: Markera allt

$meta = '<meta http-equiv="refresh" content="3;url=' . append_sid("viewtopic.$phpEx?" . POST_POST_URL . "=" . $post_id) . '#' . $post_id . '">';
Ändra 3:an till något lägre. En 0:a gör att sidan går vidare till visning av ditt inlägg omedelbart efter att sidan laddats färdigt.

OBS! Var mycket noga, kodraden jag hänvisar till förkommer på flera ställen i nämnda fil... och de övriga hanterar t.ex. samma sak men vid borttagning av inlägg m.m.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
blaff
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av blaff »

Nu har jag ändrat från 3 till 0. Ändå hamnar jag på sidan där det står:

Inforamtion
Ditt meddelande har sparats. etc.
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Jo, sidan måste laddas...

Orsaken till att den visas "länge" är:

1. Sidan måste ladda klart... saknas en bild väntar den till bilden har kommit ner.

2. Din dator ska sedan exekvera "refresh"-koden. Om din dator hanterar mycket andra instruktioner och/eller är "slö", tar detta tid.

3. Din webbrowser ska börja bearbete svaret från webbservern. Kan ta tid innan webbservern bestämmer sig för att rensa ditt browserfönster.

Sedan kan du ju kolla i filen jag nämnt om det är fler 3:or som ska sättas till en 0:a... och om du ändrat rätt 3:a. :-)

Lycka till!

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Skriv svar