Bra anti-robot-registrering...

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0

Bra anti-robot-registrering...

Inlägg av Marcus »

...tycker jag detta verkar vara:

http://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?&t=435702

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Black82
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 7
Blev medlem: 2007-03-16 15:10
Svar: 0

Inlägg av Black82 »

Jag får den inte att fungera på mitt svenska forum tyvärr. Det är så jävla synd, för den verkar sjukt bra. Den verkar bara fungerar på engelska forum tyvärr. :(
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0

Inlägg av Marcus »

Har kollat på koden, och kan inte se varför den inte skulle fungera på svenska...

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
sm7tog
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 8
Blev medlem: 2006-04-27 09:44
Svar: 0

Inlägg av sm7tog »

prova denna istället då:

http://bbantispam.com/tc/

Fungerar enligt samma princip och kan lätt installeras med tex easymod.

Tanken är att man skall vid registreringen svara på en kontrollfråga.
Istället för fråga har jag skrivit ungefär så här: "skriv nisse i rutan bredvid"... Utlänningar eller botar fattar inte vad de skall svara men svensktalande människor gör det...

Har fungerat klockrent!

jm
Kolla in http://www.pilotmix.com - "Farlig god side der man kan bli hengende og drømme lenge!"
Användarens profilbild
Hasse
Medlem
Medlem
Inlägg: 10
Blev medlem: 2007-01-25 20:14
Svar: 0

Inlägg av Hasse »

Hej.
Jag kör med "myVIPcode" och den fungerar, för mig, utmärkt även i hop med svenska.
Jag har inte haft en enda spamregistrering sedan jag lade in den i januari, mot ett tio-tjugotal varje dygn innan, vilket har underlättat skötseln av forumet betydligt.

Det enda som egentligen hänt var att jag i slutet av januari fick ett mail från en kille som påstod sig bo i Tjeckien, dela forumets intresse samt planera en resa till sverige i sommar och därav ville ha loss VIP-coden för att snacka lite med hans svenska "kollegor".....maildomänen "mail.ru" kändes dock lite för bekant för att det skulle bli någon VIP-code... :lol:
Black82
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 7
Blev medlem: 2007-03-16 15:10
Svar: 0

Inlägg av Black82 »

Nu fick jag det att fungera! :lol: Jag la in kod i subSilver tidigare, så det var därför det inte fungerade! :wink: Nu återstår det att se hur skyddet fungerar!

Tack för hjälpen!

Forumet: http://www.pearljam.se/index12.htm :lol:
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0

Inlägg av Marcus »

Det var ju bra att det inte var MOD:en jag tipsat om som det var fel på... missförstå mig inte, men det skulle kännas pinsamt att något jag tipsat om inte ens fungerar...

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster