...tycker jag detta verkar vara:
http://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?&t=435702
/marcus
Bra anti-robot-registrering...
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
prova denna istället då:
http://bbantispam.com/tc/
Fungerar enligt samma princip och kan lätt installeras med tex easymod.
Tanken är att man skall vid registreringen svara på en kontrollfråga.
Istället för fråga har jag skrivit ungefär så här: "skriv nisse i rutan bredvid"... Utlänningar eller botar fattar inte vad de skall svara men svensktalande människor gör det...
Har fungerat klockrent!
jm
http://bbantispam.com/tc/
Fungerar enligt samma princip och kan lätt installeras med tex easymod.
Tanken är att man skall vid registreringen svara på en kontrollfråga.
Istället för fråga har jag skrivit ungefär så här: "skriv nisse i rutan bredvid"... Utlänningar eller botar fattar inte vad de skall svara men svensktalande människor gör det...
Har fungerat klockrent!
jm
Kolla in http://www.pilotmix.com - "Farlig god side der man kan bli hengende og drømme lenge!"
Hej.
Jag kör med "myVIPcode" och den fungerar, för mig, utmärkt även i hop med svenska.
Jag har inte haft en enda spamregistrering sedan jag lade in den i januari, mot ett tio-tjugotal varje dygn innan, vilket har underlättat skötseln av forumet betydligt.
Det enda som egentligen hänt var att jag i slutet av januari fick ett mail från en kille som påstod sig bo i Tjeckien, dela forumets intresse samt planera en resa till sverige i sommar och därav ville ha loss VIP-coden för att snacka lite med hans svenska "kollegor".....maildomänen "mail.ru" kändes dock lite för bekant för att det skulle bli någon VIP-code...
Jag kör med "myVIPcode" och den fungerar, för mig, utmärkt även i hop med svenska.
Jag har inte haft en enda spamregistrering sedan jag lade in den i januari, mot ett tio-tjugotal varje dygn innan, vilket har underlättat skötseln av forumet betydligt.
Det enda som egentligen hänt var att jag i slutet av januari fick ett mail från en kille som påstod sig bo i Tjeckien, dela forumets intresse samt planera en resa till sverige i sommar och därav ville ha loss VIP-coden för att snacka lite med hans svenska "kollegor".....maildomänen "mail.ru" kändes dock lite för bekant för att det skulle bli någon VIP-code...
Nu fick jag det att fungera!
Jag la in kod i subSilver tidigare, så det var därför det inte fungerade!
Nu återstår det att se hur skyddet fungerar!
Tack för hjälpen!
Forumet: http://www.pearljam.se/index12.htm
Tack för hjälpen!
Forumet: http://www.pearljam.se/index12.htm
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster



