Varför få kungen köra 160 km/h...

Diskutera vad som helst mellan himmel och jord! :)

Moderator: Moderatorgrupp

Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Svar: 0

Varför få kungen köra 160 km/h...

Inlägg av Marcus »

Visst är det för illa... tänk om han kört ihjäl någon, hade han då också vart immun mot "vårdslöshet i trafik", "vållande till annans död"...

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Användarens profilbild
ArreliuS
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Kontakt:

Inlägg av ArreliuS »

Vadå "får"? Han liksom andra får inte göra det men som statschef så kan han inte bli åtalad. Visst är det förj*vligt att han körde för fort men eftersom han gått diverse förarutbildningar så kan man väl se honom som en kompetent förare.

Finns lika stor risk att en pensionär som kör i 70 att denne orsakar en trafikolycka och att någon dör.
Error-404.se - ClanAdmin Tools - arrelius.se
"Att inse att man är okunnig är ett bra steg mot kunskap" - Benjamin Disraeli
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Han kan inte råda över om någon annan ställer till en olycka, däremot blir utgången av en olycka i den hastighet han hölll betydligt värre... även om han inte orsakade den.

Säg att någon som inte hade koll i bakspegeln, och gör en omkörning... om han då är ca. 100 meter bakom den omkörande bilen, så har han inte en chans... det blir en krasch. Han orsakar den inte... men...

/marcus

Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

ArreliuS skrev:Han liksom andra får inte göra det men som statschef så kan han inte bli åtalad.
Det är ju hårklyveri...

Du får inte, men skulle du göra det så får du inget straff...

/marcus

Användarens profilbild
ArreliuS
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Kontakt:

Inlägg av ArreliuS »

Skulle han nu haft ihjäl en människa så hade folket och regeringen med stor sannolikhet avsatt kungen och hela monrakin. Sen så hade han säkert blivit åtalad eller någe.
jörgenvidmark
Medlem
Medlem

Inlägg av jörgenvidmark »

Kungens fortkörning var väll inte så mycket att bråka om.
Jag menar att alla som har körkort någon gång kör för fort, vissa fastnar i kontroll andra gör det inte!!
Jag har kört för fort vid ett par tillfällen dock utan att åka dit, är jag en syndare då som förtjänar att hängas ut i offentligheten eller blir jag det först när jag é kung och åker dit...?
Alla som har körkort och haft det en stund har kört litet över gränsen ibland, inkl. vissa "muckrare" som ser till att göra förstasidesstoff utav det hela!
HEJA KUNGEN, HOPPAS MÖTA DIG NÄSTA GÅNG PÅ STEETRACINGBANAN!!! :twisted:
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör

Inlägg av Kail »

Om karln vill ha kvar jobbet får han försöka vara en förebild, jag tycker han klantar sig för mycket, senast snacket om Brunei och nu detta. Monarkin känns omodern.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
elis
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av elis »

Brunei var inget klant, det var bara en massmediagrej. Både Expressen och Aftonbladet vill ha bort kungen och körde sin propaganda. Att behöva höra Ulla Hoffman beklaga sig om att kungen varit i en diktatur fick mig nästan att spy. Att han var i Vietnam dagarna innan hade hon inga som helst synpunkter på, undrar varför...
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör

Inlägg av Kail »

Propaganda? Ja det är ju alltid propaganda när ledarskribenterna inte håller med dig. Jag anser inte att Svenska Dagbladet är propaganda även om jag inte har mycket till övers för deras ledarens politiska färg.

Om man ser till Expressens och Aftonbladets politiska färger så kan man ju se att både Göran Persson och Lars Leijonborg var för monarkin senast de uttalade sig i frågan så var snäll och förstör inte en seriös diskussion med sådana här överdrivna uttalanden.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
elis
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av elis »

Propaganda? Ja det är ju alltid propaganda när ledarskribenterna inte håller med dig.
Vad vet du om det. Du har aldrig diskuterat politik med mig förut!

Kod: Markera allt

Om man ser till Expressens och Aftonbladets politiska färger så kan man ju se att både Göran Persson och Lars Leijonborg var för monarkin senast de uttalade sig i frågan så var snäll och förstör inte en seriös diskussion med sådana här överdrivna uttalanden.
Jag fattar inte vad du menar. Expressen och Aftonbladet är båda oberoende och har båda på ledarsidan förklarat att Sverige bör bli republik. Tror du mig inte kan du skriva till dem och fråga.

Att bråka så till den milda grad om att kungen var på Brunei, men inte säga ett ord om att han var i Vietnam (på UD:s förslag) är inget annat än dubbel standard. Vietnam är en stenhård diktatur och kan man inte vara bundis med sultanen i Brunei kan man inte vara bundis med Vietnams regering heller.

Uppgifterna om Brunei som kungen framförde och som kritiserades så hårt kom f.ö. från ett PM UD skrivit ihop som förberedelse för resan. Inte ens faktafelen var alltså kungens fel.

När det gäller fortkörningen är det svårt att veta vad som är sant. Om det enbart är kvällstidningarna som har dessa uppgifter väljer jag att misstro dem mer än kungen. Expressen är den värsta skit som produceras inom Sveriges gränser. De borde inte få använda ordet nyhet. Sagomagasin vore bättre och så kunde de stå i stället bredvid "En ding ding värld". De är där de hör hemma.

Men nu verkar det finnas lite mer trovärdiga vittnen och då är jag mer benägen att tro uppgifterna. Om kungen kört i 160 är det allvarligt och _mycket_ klantigt.
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

elis skrev:Sagomagasin vore bättre och så kunde de stå i stället bredvid "En ding ding värld". De är där de hör hemma.
Det tycker jag var kul sagt... stämmer tyvärr även på de flesta kvällstidningar. Verkar tävla med Hänt Extra...

/marcus

Användarens profilbild
ArreliuS
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Kontakt:

Inlägg av ArreliuS »

Håller med på att Expressen och Aftonbladet bedriver hetsjakt på kungahuset. Att Göran Persson talar positivt om kungahuset är för att han vill sitta kvar som statsminister ett tag till. Sossarna har ju på sitt partiprogram att avskaffa monarkin. Skulle de göra det utan folkligt stöd så är det klippt för dem.
Gud
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Gud »

Tycker personligen att monarkin avskaffas helt och hållet.. argumenten för håller helkt enkelt inte!
Användarens profilbild
ArreliuS
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Kontakt:

Inlägg av ArreliuS »

Gud skrev:Tycker personligen att monarkin avskaffas helt och hållet.. argumenten för håller helkt enkelt inte!
Vilka argument emot monarkin låter håller bättre?
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör

Inlägg av Kail »

Sossarna kan inte avskaffa monarkin bara så där, jag är ganska säker på att det krävs ett kvalificerat majoritetsbeslut i riksdagen för det.
Skriv svar