Flytta forumet till portalen

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Danielnisse
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Svar: 0

Flytta forumet till portalen

Inlägg av Danielnisse »

Jag har precis installerat php-nuke på min sida och vill nu ha mitt forum ender forum kategorien istället för det som dom har erbjudit mig. båda är phpbb..
jag trodde givetvis att det skulle vara som så enkelt att man flyttade på mappen där jag har forumet nu till portalen och döpde om den till forum men inte det..
en vän jag talade med om saken sa att det troligtvis inte gick att flytta det och att jag måste använda det som php-nuke erbjuder. men då måste jag stänga forumet som jag har och dom som redan är meddelmar måste registrera sig igen.. Väldigt tråkigt för dom då jag nyligen har bytt forum då det andra inte forumet inte alls var lika bra som detta.

Till sist vill jag säga att denna sida och personerna bakom den gör ett mycket bra jobb!
Användarens profilbild
PazZze
Support
Support

Inlägg av PazZze »

jadu... har ingen egen erfarenhet av phpnuke direkt, så jag vet inte exakt vad som ska göras...

men, kan det vara så att du kan ändra var länken leder någonstans i phpnuke?

är det inte så att man har massa andra funktioner med phpnuke, men bara en forumlösning som allt kretsar runt typ?
Joel PazZze Martinsson - phpBB Sverige Support
Danielnisse
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av Danielnisse »

Jo jag tror att det är som du säger, det där med länken.. men jag får leta vidare om inte annat eller ha deras forum det är inte mycket att göra annars..
Skriv svar