Hej
Har startat ett forum och behöver lite hjälp med några saker.
1) när man ska skriva ett nytt inlägg står det "new topic" istället för "nytt inlägg". hur byter jag från engelska till svenska?
2) I ett annat forum finns det en hel del bilder man kan välja som avatar, finns det någon bildgrupp jag kan ladda ner, om så hur gör jag det?
3) på första sidan, längst upp till vänster är det en stor ruta med phpbb:s logga - hur får jag bort den?
4) jag önskar byta ut den silverfärgade bakgrundsfärgen i rutorna under kategorierna - hittar inte rätt ruta att ändra i, jag har lyckast ändra färg på linjerna och bakgrunden men inte i rutorna.
Återkommer med fler frågor såsmåningom.
Ha det gott
Nike
Ändra från engelska till Svenska, m.m
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
- guerillaman
- Medlem

Det brukar ofta finnas färdiga svenska knappar till de vanligaste teman för nedladdning. Då löser du "problemet" med "New topic".
Vad det gäller avatarer så skapar du en avatarmapp och lägger in valfria "paket" eller egna bilder. Detta finns det andra trådar om på detta forum - så sök efter avatarer så löser det sig.
phpBB loggan kan enkelt bytas ut. Gör din egen logga och döp den till samma namn och byt ut eller helt enkelt ändra informationen i det aktuella temat och länka till egna loggan(enklast är att göra en egen och byta ut den befintliga).
Resten kan jag svara på när jag sitter hemma vid min dator...
Lycka till med Ditt forum!
Vad det gäller avatarer så skapar du en avatarmapp och lägger in valfria "paket" eller egna bilder. Detta finns det andra trådar om på detta forum - så sök efter avatarer så löser det sig.
phpBB loggan kan enkelt bytas ut. Gör din egen logga och döp den till samma namn och byt ut eller helt enkelt ändra informationen i det aktuella temat och länka till egna loggan(enklast är att göra en egen och byta ut den befintliga).
Resten kan jag svara på när jag sitter hemma vid min dator...
Lycka till med Ditt forum!
Hej
Tack för ditt svar!
Tyvärr vet jag inte hur man gör detta.
Jag har laddat ner bilder till en mapp som heter avatar på skrivbordert, men hur lägger jag in det i forumet?
Var i admin byter jag ut från engelska knappar till svenska?
Har du någon länk där jag kan hitta svenska knappar?
Var i admin tar jag bort/ändrar loggan?
samma sak med knapparna framför kategorierna, finns det någon länk till olika knappar? Var i admin ändrar jag detta?
Jag är väldigt ny på detta och är tacksam för all hjälp, i stort sett behöver jag steg-för-steg hjälp om det är någon som orkar.
Mvh
Nike
Tack för ditt svar!
Tyvärr vet jag inte hur man gör detta.
Jag har laddat ner bilder till en mapp som heter avatar på skrivbordert, men hur lägger jag in det i forumet?
Var i admin byter jag ut från engelska knappar till svenska?
Har du någon länk där jag kan hitta svenska knappar?
Var i admin tar jag bort/ändrar loggan?
samma sak med knapparna framför kategorierna, finns det någon länk till olika knappar? Var i admin ändrar jag detta?
Jag är väldigt ny på detta och är tacksam för all hjälp, i stort sett behöver jag steg-för-steg hjälp om det är någon som orkar.
Mvh
Nike
Ang. loggan.
Det ändrar du i filen overall_header.tpl (ligger i <forumrot>/templates/subSilver).
Eller så döper du en egen logga till "logo_phpBB.gif" och lägger den i <forumrot>/templates/subSilver/images/
Faktum är att de flesta bilder ändras via templatefilerna, alla bilder som finns på sidan ligger i mappen ovan.
OBS! Heter din template något annat än subSilver så ändrar du sökvägen till ditt namn.
/marcus
Det ändrar du i filen overall_header.tpl (ligger i <forumrot>/templates/subSilver).
Eller så döper du en egen logga till "logo_phpBB.gif" och lägger den i <forumrot>/templates/subSilver/images/
Faktum är att de flesta bilder ändras via templatefilerna, alla bilder som finns på sidan ligger i mappen ovan.
OBS! Heter din template något annat än subSilver så ändrar du sökvägen till ditt namn.
/marcus