Radera ikoner

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Användarens profilbild
mamma
Medlem
Medlem
Svar: 0

Radera ikoner

Inlägg av mamma »

Kan man radera en mängd ikoner från Bild
på en gång eller måste man sitta och ta en efter en?
Användarens profilbild
PazZze
Support
Support

Inlägg av PazZze »

enklast är nog en och en... annars så måste man in i databasen och hålla på att bråka, där går det lite fortare, men man måste veta vad man letar efter...
Joel PazZze Martinsson - phpBB Sverige Support
Användarens profilbild
mamma
Medlem
Medlem

Inlägg av mamma »

Tack, problemet är att jag "av misstag" laddade upp mer än 1000!!!! Hur kul är det att ta en och en?
Användarens profilbild
PazZze
Support
Support

Inlägg av PazZze »

det du får göra är att öppna phpmyadmin (databashantering) visa tabellen "phpbb_smilie" sen kan du därifrån ta bort några fler i taget, men du måste tänka liet mer på vad dom heter. men där är det bara markera dom du vill ha bort (i kryssrutan) sen trycka på det röda krysset under Med markerade:
Joel PazZze Martinsson - phpBB Sverige Support
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Du skulle ju kunna ta ett litet paket med iconer och välja "ersätt" istället, så får du bara kvar det som finns i det lilla paketet.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Användarens profilbild
mamma
Medlem
Medlem

Inlägg av mamma »

PazZze skrev:det du får göra är att öppna phpmyadmin (databashantering) visa tabellen "phpbb_smilie" sen kan du därifrån ta bort några fler i taget, men du måste tänka liet mer på vad dom heter. men där är det bara markera dom du vill ha bort (i kryssrutan) sen trycka på det röda krysset under Med markerade:
OK, tack, men det gjorde jag med en gång. Problemet var att de "låg kvar" när man öppnade 'Flera ikoner', dock utan bilden. Jag plockade alla manuellt med den bärbara i knät. Det tog två inspelade filmer.

Texten under ikonerna har försvunnit nu, men jag hoppas den kommer tillbaka, när jag lagt in några fler smilies.

marcus skrev:Du skulle ju kunna ta ett litet paket med iconer och välja "ersätt" istället, så får du bara kvar det som finns i det lilla paketet.

/marcus
Tack för det - förhoppningsvis vet jag hur jag skall göra nästa gång jag dabbar mig.

mamma
Skriv svar