Vart tog databas-raden vägen?

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

filuren72
Gammal medlem
Gammal medlem
Svar: 0
Kontakt:

Vart tog databas-raden vägen?

Inlägg av filuren72 »

Hej!

Jag har tidigare frågat kring att man ska skriva in ett "reg-nr" när nya användare ska regga sig.

Jag hämtade hem den senaste versionen av forummet. Installerade det. Mycket rikigt så är "reg-nr" med.

Importerade sql-filen ifrån gammla forummet. Då är inte "reg-nr" med och finns ej i admin.

Hur ska jag få fram "reg-nr? Ska man lägga in någon rad i databasen och i så fall vilken?
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Vet inte om jag förstår dig rätt... men om du installerar ett nytt forum och tar en gammaldatabas från ett forum där det finns ett tillägg för att ta med användarens reg-nr (menar du userregnr. eller bilregnr?) så kommer inte detta synas per automatik.

För forumets PHP-filer och TPL-filer har inte anpassats för att visa mer än de gör som standard.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
filuren72
Gammal medlem
Gammal medlem
Kontakt:

Inlägg av filuren72 »

Jag glömde bort vad det heter. Jag menar Bekräftelsekoden vid registring vid ny användare. Det är den som försvinner när jag lägger tillbaka databasen ifrån en sql-fil.
Hur få jag fram den? (Den finns inte med på admin-sidan)

Anders
Skriv svar