Problem med falska medlemsregistreringar

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Pantern
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Problem med falska medlemsregistreringar

Inlägg av Pantern »

Hej!

Har lagt "bli medlem" funktionen under en gömd länk på mina webbsidor så att bara jag som administrator kan lägga till och godkänna nya medlemmar... Dock blir jag gång på gång utsatt för att spammare eller annat löst folk lyckas registrera sig som medlemmar och göra inlägg, och jag förstår inte hur detta går till??? Även om de hittar "Register" länken så ska de inte kunna posta förrän de har blivit godkända medlemmar av mig men ändå sker detta, ngn som har bra råd om hur man kan komma till rätta med det här? Rent teoretiskt skulle de kunna förstöra hela forumet om de har en robot som registrerar nya medlemmar hela tiden...

Hjälplös
ricard
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av ricard »

Måste bara få inflika att jag har precis samma problem.... :cry:
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Kanske hittar du bra tips här:

http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic.php?t=2909

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
sussiny
Ny medlem
Ny medlem

Re: Problem med falska medlemsregistreringar

Inlägg av sussiny »

Pantern skrev:Hej!

Har lagt "bli medlem" funktionen under en gömd länk på mina webbsidor så att bara jag som administrator kan lägga till och godkänna nya medlemmar... Dock blir jag gång på gång utsatt för att spammare eller annat löst folk lyckas registrera sig som medlemmar och göra inlägg, och jag förstår inte hur detta går till??? Även om de hittar "Register" länken så ska de inte kunna posta förrän de har blivit godkända medlemmar av mig men ändå sker detta, ngn som har bra råd om hur man kan komma till rätta med det här? Rent teoretiskt skulle de kunna förstöra hela forumet om de har en robot som registrerar nya medlemmar hela tiden...

Hjälplös
Hej

jag har samma problem men jag har sluppit inlägg, däremot så lägger de in länkar i sina profiler. och de aktiverar aldrig sina konton och när man registrerar sig på forumet så syns man i medlemslistan direkt som antingen går till en blank sida eller så kommer en hämtningsruta till en .exe fil

det borde gå att fixa så att man inte syns på medlemslistan förrän man har aktiverat kontot, eller att admin måste godkänna registreringarna.

Jag märkte att om man sätter admin att godkänna, då skickas ett mejl till de som registrar sig , där vårdnadsahavaren ska skriva ut pappret och godkänna registreringen på forumet. Alltså det är till för dom som är under 13 år, och det är inget jag vill använda mig av. Jag har just nu "användare" inställt, men det är dumt att de syns fast de inte klickat på aktiveringslänken.

Jag har kollat lite på länken som marcus lagt in. Det finns tydligen mods man kan installera.

Det är nu i september som spammarna har bombarderat vårt forum. Vi har klarat oss tidigare.

mvh Sussi
Viktoria5
Ny medlem
Ny medlem

endast godkända

Inlägg av Viktoria5 »

Jag vill inte trassla för mycket med mods, varför finns inte som funktion att bara admin kan registrera?? Jag tänker byta forum.

Sur admin.
Användarens profilbild
PazZze
Support
Support

Inlägg av PazZze »

det nya phpbb3 som kommer någon gång innehåller bättre säkerhet mot spambottar...

problemet med spambottar har blivit större och strörre på senaste tiden... varför angriper dom phpbb? troligen är det samam dilemam som med windows, det används av flest personer och då är det ju lättare att försöka hacka nått som många använder...

moddar är ibland krångligt, ibland buslätt :)

du kan göra så att administratörerna måste godkänna att man är registerad innan man får använda forumet...
Joel PazZze Martinsson - phpBB Sverige Support
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: endast godkända

Inlägg av Marcus »

Viktoria5 skrev:Jag vill inte trassla för mycket med mods, varför finns inte som funktion att bara admin kan registrera?? Jag tänker byta forum.

Sur admin.
Det finns mods för att bara admin ska kunna registrera nya medlemmar.

Bara en fråga, vet du något forum som inte dras med problemet med "fake-users"... vill inte hävda att det inte finns, utan det skulle vara kul att veta...

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Lasse_L
Ny medlem
Ny medlem

Byt captcha!

Inlägg av Lasse_L »

Hej!

Effektivatste spam botemedlet är att byta captcha det är en mycket enkel övning.

http://www.phpbb.com/phpBB/catdb.php?cat=57

Anledningen till spam är att orignal captcha på phpbb är undermålig och för lätt att göra ocr på, mer finns att läsa här;
http://blog.phpbb.cc/articles/captcha/

/Lars
Skriv svar