Forumreducering

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Sweet Lady
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Forumreducering

Inlägg av Sweet Lady »

Ja ha.. så har jag lyckats med konstycket att radera för mycket från forumet jag sköter om.. istället för att spara de senaste 300 dagarna råkade det bara bli 30 dagar..

Jag har däremot hela forumet på min dator av äldre datum. Det är ingen traditionell backup, utan bara ftp:at hela sidan.

Nu undrar jag om någon vet med sig i vilken mapp och under vilken php fil som allting ligger, för det borde ju givetvis finnas med i dessa mappar. Kan jag bara kopiera över den äldre filen? Jag förstår att då försvinner alla nyare inlägg.. men i just vårt forum .. gör det inget... då det just nu råder stiltje där beroende på en helt annan anledning och alla väntar bara på besked.. men det finns så mycket gamla inlägg som jag önskar kunna få tillbaka.. om det går.

Jag har även hört av mig till b-one om ev. DE har en backup på sina servrar.. men.. jag vet inte om de är villiga att hjälpa mig med det..

Suck.. jag såg inte att jag inte fick med sista "nollan" i mina 300 dagar.. och eftersom det var första gången jag skulle göra en forumreducering.. blev jag lite ställd då allting bara försvann.. inte ens en lite varning.. eller fråga om jag verkligen skulle ta bort dessa dagar och bara behålla 30 dagar.. då hade jag reagerat..

Nåväl.. nu har det hänt..

Men är det någon som kan hjälpa mig med mina frågor om att ersätta med den gamla filen jag har på min dator.. och tala om VILKEN av filerna det gäller och i VILKEN MAPP.. så är jag er evigt tacksam..

Kramis
Sweet Lady
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör
Svar: 0

Inlägg av Kail »

Tyvärr ligger inte phpBBs inlägg i en fil utan i din databas. Om din backup omfattar databasdumpar kan du nog återställa sidan, annars kan det bli svårare.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Skriv svar