Hejsan!
Har haft problem med att jag får logga in 3 gånger för att komma in till adminpanelen. Jag vet att jag måste logga in två gånger för det men inte tre.. så jag kollade efter lite tips. Och det jag hittade var att ändra scriptsökvägen mm. så det provade jag i Konfig.
Det skulle jag inte ha gjort, för nu kommer jag bara till inloggningsrutan, men då jag försöker att logga in, kommer en tom vit ruta och det står No input file specified.
Mina inställningar i konfig var innan problemet:
domänadress = http://www.mittdomännamn.net
och Script sökväg var = /forum/
det jag såg var att man kunde skriva på scriptsökväg bara = /
dvs bara en enkel slash..
Det provade jag och nu kommer jag inte in igen.
Jag har försökt att flytta fram alla mapparna och filerna från /forum till / på rooten.. men det hjälpte inte.. jag kommer ändå inte in..
alltså.. jag behöver ändra i en .php fil..
Jag har öppnat dem i Notepad.. men kan inte se var jag ev. skulle kunna ändra på för något..
PLEASE.. HELP ME!!!
Säg inte att jag måste installera om alltihop.
Finns det någon fil ifrån datorn där jag har Installationspaketet ännu kvar, som jag kan ladda upp så att den skriver över själva config.php?
Stor kram till den som kan hjälpa mig!
Sweet Lady
No input file specified
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
-
Sweet Lady
- Ny medlem

Hejsan på er!
Jag vet att jag enkelt skulle kunna ha tagit bort mitt inlägg.. för jag behöver inget svar längre.. men det kan ju vara så att någon annan gör som jag.. så jag tänkte bara säga att jag löste problemet genom att logga in på
http://phpmyadmin.mittdomännamn.net
Där loggade jag in med mina uppgifter som min webhotell hade gett mig. Sedan klickade jag på Exportera, man får vänta ett bra tag innan alla php filer dyker upp till vänster... där letade jag mig fram till ett längre filnam med ett config i slutet. Det låg nästan högst upp i den vänstra spalten där en massa blåfärgade phplänkar/filer var samlade.
Jag klickade på den, och sedan på "Visa" högst upp på sidan. Då kunde jag se hela min Configurationsfil.. och sedan fick jag bläddra mig fram typ 3 sidor.. vilket man gör längst ner... för att komma till stället där det stod "Script path".
Med spänd förväntan klickade jag på den lilla knappen med en lite penna i... i början på samma rad som Scriptpath och kunde skriva om mitt / till ett /forum/
Sedan klickade jag bara på "Kör" längst ned.. och jag tror jag fick "köra" en gång till.. jag ändrade inget på alla de andra uppgifterna som kom upp.. sedan klickade jag bara på en liten blå länk längst ner i vänstra hörnet för att "Exportera".
Då kom det upp en sida och jag kunde se att min php fil verkade återställd. Jag fick "backa" tillbaka för att vara säker på att "logga ut".. ville inte ta chansen att något gick fel..
Sedan öppnade jag min hemsida med spänd förväntan.. skulle det fungera eller inte.. och JAAAAAAA!!!
MITT FORUM FUNGERAR IGEN!!!!!
Så nu när jag har delat med mig av både sorg/rädsla och oro.. så fick ni även ta del utav min OTROLIGA glädje och lösning!!
Hoppas att detta kan vara en liten liten liten hjälp till någon annan som får detta felmeddelande.
Nu kan jag gå och lägga mig.. och kanske lyckas somna
ZZZzzzzZZZZzzz
Massor med kramis då.. till mig själv
och givetvis er med.. för jag är övertygad om att någon hade kunnat hjälpa mig!
Sweet Lady
Jag vet att jag enkelt skulle kunna ha tagit bort mitt inlägg.. för jag behöver inget svar längre.. men det kan ju vara så att någon annan gör som jag.. så jag tänkte bara säga att jag löste problemet genom att logga in på
http://phpmyadmin.mittdomännamn.net
Där loggade jag in med mina uppgifter som min webhotell hade gett mig. Sedan klickade jag på Exportera, man får vänta ett bra tag innan alla php filer dyker upp till vänster... där letade jag mig fram till ett längre filnam med ett config i slutet. Det låg nästan högst upp i den vänstra spalten där en massa blåfärgade phplänkar/filer var samlade.
Jag klickade på den, och sedan på "Visa" högst upp på sidan. Då kunde jag se hela min Configurationsfil.. och sedan fick jag bläddra mig fram typ 3 sidor.. vilket man gör längst ner... för att komma till stället där det stod "Script path".
Med spänd förväntan klickade jag på den lilla knappen med en lite penna i... i början på samma rad som Scriptpath och kunde skriva om mitt / till ett /forum/
Sedan klickade jag bara på "Kör" längst ned.. och jag tror jag fick "köra" en gång till.. jag ändrade inget på alla de andra uppgifterna som kom upp.. sedan klickade jag bara på en liten blå länk längst ner i vänstra hörnet för att "Exportera".
Då kom det upp en sida och jag kunde se att min php fil verkade återställd. Jag fick "backa" tillbaka för att vara säker på att "logga ut".. ville inte ta chansen att något gick fel..
Sedan öppnade jag min hemsida med spänd förväntan.. skulle det fungera eller inte.. och JAAAAAAA!!!
MITT FORUM FUNGERAR IGEN!!!!!
Så nu när jag har delat med mig av både sorg/rädsla och oro.. så fick ni även ta del utav min OTROLIGA glädje och lösning!!
Hoppas att detta kan vara en liten liten liten hjälp till någon annan som får detta felmeddelande.
Nu kan jag gå och lägga mig.. och kanske lyckas somna
ZZZzzzzZZZZzzz
Massor med kramis då.. till mig själv
Sweet Lady
Senast redigerad av Sweet Lady den 2006-09-11 16:30, redigerad totalt 1 gång.