Vill ha snabbmeddelnade ?
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Vill ha snabbmeddelnade ?
Såg en kille hade så man kan skicka snabbmeddelande till forumet längst ner på sidan...är de svårt att fixa ? och hur gör man...är n00b på detta...=(
Tacksam för svar...
mvh BamZe
Tacksam för svar...
mvh BamZe
Du menar "Snabbsvar" antar jag...
http://www.phpbbhacks.com/download/540
är en version av detta Hack. Lycka till, och fråga gärna om du kör fast.
/marcus
http://www.phpbbhacks.com/download/540
är en version av detta Hack. Lycka till, och fråga gärna om du kör fast.
/marcus
Strålande, tack för hjälpen, tänkte höra om man skulle kunna få själv rutan lite mer i center, om man kan göra som typ i html <center> ??
Forumsidan är http://www.StreetClub.se om du vll kolla. ser lite dumt ut när den är så långt till vänster.
Mvh BamZe
Forumsidan är http://www.StreetClub.se om du vll kolla. ser lite dumt ut när den är så långt till vänster.
Mvh BamZe
Ursäkta, men jag förstod det som att du fått ordning på det och undrade kort och gott om du kunde centrera fältet på sidan. Och med bakgrund av det så trodde jag att du fått svar, genom att jag kort och gott bekräftar att det är möjligt att göra.
Men tydligen tolkade jag dig fel.
/marcus
PS!
Du föreslog ju till och med en egen lösning, jag föreslog dock att du skulle använda CSS. Jag fick intrycket att du hade koll på HTML...
DS!
Men tydligen tolkade jag dig fel.
/marcus
PS!
Du föreslog ju till och med en egen lösning, jag föreslog dock att du skulle använda CSS. Jag fick intrycket att du hade koll på HTML...
DS!
Sist i filen "viewtopic_body.tpl" ser det ut så här, om du lagt in Snabbmeddelandefunktionen.
Men jag har för mig att du kastade ut {S_AUTH_LIST}, eller?
Du bör kunna ändra det till:
Eller så här:
Välj vilken som blir snyggast...
/marcus
Kod: Markera allt
<table width="100%" cellspacing="2" border="0" align="center">
<tr>
<td width="40%" valign="top" nowrap="nowrap" align="left"><span class="gensmall">{S_WATCH_TOPIC}</span><br /> <br />{S_TOPIC_ADMIN}{QUICK_REPLY_FORM}</td>
<td align="right" valign="top" nowrap="nowrap">{JUMPBOX}<span class="gensmall">{S_AUTH_LIST}</span></td>
</tr>
</table>Du bör kunna ändra det till:
Kod: Markera allt
<table width="100%" cellspacing="2" border="0" align="center">
<tr>
<td colspan="2" align="center">{QUICK_REPLY_FORM}</td>
</tr>
<tr>
<td width="40%" valign="top" nowrap="nowrap" align="left"><span class="gensmall">{S_WATCH_TOPIC}</span><br /> <br />{S_TOPIC_ADMIN}</td>
<td align="right" valign="top" nowrap="nowrap">{JUMPBOX}<span class="gensmall">{S_AUTH_LIST}</span></td>
</tr>
</table>
Kod: Markera allt
<table width="100%" cellspacing="2" border="0" align="center">
<tr>
<td width="40%" valign="top" nowrap="nowrap" align="left"><span class="gensmall">{S_WATCH_TOPIC}</span><br /> <br />{S_TOPIC_ADMIN}</td>
<td colspan="2" align="center">{QUICK_REPLY_FORM}</td>
<td align="right" valign="top" nowrap="nowrap">{JUMPBOX}<span class="gensmall">{S_AUTH_LIST}</span></td>
</tr>
</table>
/marcus
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster



