Vill ha snabbmeddelnade ?

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

BamZe
Medlem
Medlem
Inlägg: 13
Blev medlem: 2006-08-11 19:14
Svar: 0

Vill ha snabbmeddelnade ?

Inlägg av BamZe »

Såg en kille hade så man kan skicka snabbmeddelande till forumet längst ner på sidan...är de svårt att fixa ? och hur gör man...är n00b på detta...=(

Tacksam för svar...

mvh BamZe
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0

Inlägg av Marcus »

Du menar "Snabbsvar" antar jag...

http://www.phpbbhacks.com/download/540

är en version av detta Hack. Lycka till, och fråga gärna om du kör fast.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
BamZe
Medlem
Medlem
Inlägg: 13
Blev medlem: 2006-08-11 19:14
Svar: 0

Inlägg av BamZe »

Hej Marcus!
Strålande tack för hjälpen. Är lite osäker på vad man ska klippa ut ur den filen för de ska fungera. Tänkte de kan inte vara all text väl. Är de ngt speciellt program till detta för att redigera ? är helt ny på detta aldri text/gjort ngt med detta. Mvh BamZe
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0

Inlägg av Marcus »

I anvisningar sägar man vilken fil du ska ändra i, vart du ska flytta markören och vad du ska lägga till/ta bort.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
BamZe
Medlem
Medlem
Inlägg: 13
Blev medlem: 2006-08-11 19:14
Svar: 0

Inlägg av BamZe »

Strålande, tack för hjälpen, tänkte höra om man skulle kunna få själv rutan lite mer i center, om man kan göra som typ i html <center> ??

Forumsidan är http://www.StreetClub.se om du vll kolla. ser lite dumt ut när den är så långt till vänster.

Mvh BamZe
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0

Inlägg av Marcus »

Ja, det kan du göra... öppna viewtopic_body.tpl och leta reda på det som innehåller snabbmeddelandebiten och ändra lite.

Förslagsvis använder du inte <center> utan CSS-kodning för att centrera.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
BamZe
Medlem
Medlem
Inlägg: 13
Blev medlem: 2006-08-11 19:14
Svar: 0

Inlägg av BamZe »

Härligt svar =) "ändra lite" säger du ti mig som precis fått igång forumet ;) bra support de !
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0

Inlägg av Marcus »

Ursäkta, men jag förstod det som att du fått ordning på det och undrade kort och gott om du kunde centrera fältet på sidan. Och med bakgrund av det så trodde jag att du fått svar, genom att jag kort och gott bekräftar att det är möjligt att göra.

Men tydligen tolkade jag dig fel.

/marcus

PS!
Du föreslog ju till och med en egen lösning, jag föreslog dock att du skulle använda CSS. Jag fick intrycket att du hade koll på HTML...
DS!
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
BamZe
Medlem
Medlem
Inlägg: 13
Blev medlem: 2006-08-11 19:14
Svar: 0

Inlägg av BamZe »

nej fan ignen koll på de faktikst...så vilken text är de jag ska ändra för o få snabbsvar centrerad ??
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0

Inlägg av Marcus »

Sist i filen "viewtopic_body.tpl" ser det ut så här, om du lagt in Snabbmeddelandefunktionen.

Kod: Markera allt

<table width="100%" cellspacing="2" border="0" align="center">
   <tr>
      <td width="40%" valign="top" nowrap="nowrap" align="left"><span class="gensmall">{S_WATCH_TOPIC}</span><br />&nbsp;<br />{S_TOPIC_ADMIN}{QUICK_REPLY_FORM}</td>
      <td align="right" valign="top" nowrap="nowrap">{JUMPBOX}<span class="gensmall">{S_AUTH_LIST}</span></td>
   </tr>
</table>
Men jag har för mig att du kastade ut {S_AUTH_LIST}, eller?

Du bör kunna ändra det till:

Kod: Markera allt

<table width="100%" cellspacing="2" border="0" align="center">
   <tr>
      <td colspan="2" align="center">{QUICK_REPLY_FORM}</td>
   </tr>
   <tr>
      <td width="40%" valign="top" nowrap="nowrap" align="left"><span class="gensmall">{S_WATCH_TOPIC}</span><br />&nbsp;<br />{S_TOPIC_ADMIN}</td>
      <td align="right" valign="top" nowrap="nowrap">{JUMPBOX}<span class="gensmall">{S_AUTH_LIST}</span></td>
   </tr>
</table>
Eller så här:

Kod: Markera allt

<table width="100%" cellspacing="2" border="0" align="center">
   <tr>
      <td width="40%" valign="top" nowrap="nowrap" align="left"><span class="gensmall">{S_WATCH_TOPIC}</span><br />&nbsp;<br />{S_TOPIC_ADMIN}</td>
      <td colspan="2" align="center">{QUICK_REPLY_FORM}</td>
      <td align="right" valign="top" nowrap="nowrap">{JUMPBOX}<span class="gensmall">{S_AUTH_LIST}</span></td>
   </tr>
</table>
Välj vilken som blir snyggast...

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
frippeee
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 1
Blev medlem: 2006-08-15 01:21
Svar: 0

Inlägg av frippeee »

Hej,

Hittar inte den koden du nämde..
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0

Inlägg av Marcus »

Koden ovan är efter installation av Snabbsvars-MOD.

/marcus

PS!
Koden är från ett forum jag själv driver, och är bara standard phpBB + Snabbsvars-MOD... så det borde vara samma sak som alla andra kan se i sina SubSilver-filer.
DS!
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster