phpbb_search_wordlist

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Hakin9
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Svar: 0

Inlägg av Hakin9 »

Har du den här filen - admin_confirm_body.tpl - den ska ligga i /templates/xxx/admin (där xxx är ditt tema). Den filen vet jag att jag hade problem med - fick kopiera den från subSilver. Vet inte om det hjälper men testa...
Om den heter så som du skrev så har jag den inte.
Var hittar man den för den finns inte heller om man laddar ner helt ny phpbb 20.21?
Tror jag hittade vilken fil som innehåller koden för att lägga till teman...
styles_addnew_body.tpl

Kod: Markera allt

<div class="maintitle">{L_STYLES_TITLE}</div>
<br />
<div class="genmed">{L_STYLES_ADD_TEXT}</div>
<br />
<br />
<table cellspacing="1" cellpadding="2" border="0" align="center" class="forumline">
<tr> 
<th>&nbsp;{L_STYLE}&nbsp;</th>
<th>&nbsp;{L_TEMPLATE}&nbsp;</th>
<th>&nbsp;{L_ACTION}&nbsp;</th>
</tr>
<!-- BEGIN styles -->
<tr> 
<td class="{styles.ROW_CLASS}">&nbsp;{styles.STYLE_NAME}&nbsp;</td>
<td class="{styles.ROW_CLASS}">&nbsp;{styles.TEMPLATE_NAME}&nbsp;</td>
<td class="{styles.ROW_CLASS}"><a href="{styles.U_STYLES_INSTALL}">{L_INSTALL}</a></td>
</tr>
<!-- END styles -->
</table>
<br />
Är det där gammalt för min ser inte ut så?

Kod: Markera allt

<h1>{L_STYLES_TITLE}</h1>

<p>{L_STYLES_ADD_TEXT}</p>

<table cellspacing="1" cellpadding="4" border="0" align="center" class="forumline">
	<tr>
		<th class="thCornerL">{L_STYLE}</th>
		<th class="thTop">{L_TEMPLATE}</th>
		<th class="thCornerR">{L_ACTION}</th>
	</tr>
	<!-- BEGIN styles -->
	<tr>
		<td class="{styles.ROW_CLASS}">{styles.STYLE_NAME}</td>
		<td class="{styles.ROW_CLASS}">{styles.TEMPLATE_NAME}</td>
		<td class="{styles.ROW_CLASS}"><a href="{styles.U_STYLES_INSTALL}">{L_INSTALL}</a></td>
	</tr>
	<!-- END styles -->
</table>
caras kollade genom att plocka bort filerna för Ctracker i /templates/subsilver/admin men samma problem kvarstår.
Sökte runt på google.se ett fler tal gånger och ser att fler har haft det problemmet så jag är inte första. Men deras lösning verkar inte heller funka. :(
caras
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av caras »

det jag menade var inte att du ska bort ctracker filerna, behåll dem, men det jag menade är att ctracker kanske har nåt inbyggt system som skyddar viktiga admin filer..

behåll ctracker filerna.
logga in på ditt forum och gå till ACP och kolla properties på "styles admin Add" länken.
är den korrekt ?

har du backup av din tidigare /admin/admin_styles.php fil?
om du har det så döp om den gamla filen till tex admin/admin_styles-backup.php och ladda upp den till /admin/

refresha/uppdatera ACP webbsidan.. om du kollar properties nu på "styles admin Add" så kommer du troligen se att den ändrats till /admin/admin_styles-backup.php

tror att det är ctracker som gör så.. men däremot kan jag inte svara på hur man får ctracker att uppdatera sig om man uppdaterat phpbb filer i /admin mappen..

hoppas du förstod mitt krångliga svar :)
Hakin9
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av Hakin9 »

Japp jag har backup på allt!

allt laddar jag ner från ftpservern då och då som backup och gör även backup på databasen.
När jag lägger in ny ctracker har jag alltid kopia på dem filerna som ska ändras om det skulle bli fel.

Och vet du vad caras?

Du hade så rätt det var fel på admin_styles.php tog en gammal kopia som inte Ctracker hade nåt med att göra och det funkade.

Tusen tusen tack!

Ctracker funkar också men vad den gjorde för fel på filen förstår jag inte får kolla med gamla och se vad som finns i den nya admin_styles.php

Tack så hemskt mycket! nu kan man sova lugnt :D
Skriv svar