Har en medlem som bytt namn på forumet och det fungerade fint! Sedan när hon skriver blir det kosntigt för då visas hennes gamla namn under ranken hon har! Detta kan jag inte lösa någon som har ett förslag?
I profilen står hennes nya namn
Men när hon gör inlägg står hennes gamla namn som skapare av tråden!
Byte av namn!
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
återstår problemet även då du som admin ändrar medlemmens namn via ACP ? pröva!
personligen tycker jag det är bättre att inte låta forum medlemmar ha möjligheten att ändra användarnamn.. dels kan det bli förvirrande dels säkerhetsskäl.. om ditt forum har många medlemmar. du kan ju ha en klistrad tråd på forumet där medlemmarna erbjuds komma med namnbyte önskemål.. och sedan fixar du det åt dem
personligen tycker jag det är bättre att inte låta forum medlemmar ha möjligheten att ändra användarnamn.. dels kan det bli förvirrande dels säkerhetsskäl.. om ditt forum har många medlemmar. du kan ju ha en klistrad tråd på forumet där medlemmarna erbjuds komma med namnbyte önskemål.. och sedan fixar du det åt dem
Det är en smart lösning!caras skrev:återstår problemet även då du som admin ändrar medlemmens namn via ACP ? pröva!