MSN Messenger Improvement MODden

Frågor kring MODdar (modifikationer) för phpBB 2.0.x.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

caras
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Svar: 0

MSN Messenger Improvement MODden

Inlägg av caras »

någon här som testat MODden "MSN Messenger Improvement" och vet om den funkar bra som den utlovar?

http://www.phpbbhacks.com/download/6303

"This hack adjusts the MSN Messenger display on profiles, topics and profile messages. There will be an MSN button displayed and it will show whether or not that person is online and clicking on it will allow you to start a conversation with that person. There is also an add to buddy list link in user profiles."
Användarens profilbild
PazZze
Support
Support

Inlägg av PazZze »

nja, fick den inte att fungera alls...

samt att den bara fungerar med webbläsaren Internet Explorer (STOOORT minus)... så har man tex. firefox så fungerar typ ingenting...
Joel PazZze Martinsson - phpBB Sverige Support
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

PazZze skrev:så har man tex. firefox så fungerar typ ingenting...
Amen! använd IE! :wink:
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
caras
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av caras »

ok, kanske inte värt att lägga ner tid då på att installera MODden om den inte klarar firefox.. men det borde väl kunna gå att fixa till det felet eller? vad i MODden är det som kraschar i firefox?
Användarens profilbild
PazZze
Support
Support

Inlägg av PazZze »

allt, den är bara skriven för IE. Så det är massa funktioner som inte finns i FF som den kräver... Jag fick den inte ens att fungerar i IE... så jag vet inte hur mycket tid som man vill lägga ner på att få den att fungera

@Holger:
ja, det kan jag, när den väl följer w3c standard bättre än vad den gör nu :twisted:
Joel PazZze Martinsson - phpBB Sverige Support
caras
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av caras »

kollade upp det.. och han som gjort MODdet säger själv att han fortfarande försöker uppdatera sin MOD.. tydligen så funkar inte MSNIM protokollet med firefox browser... och att det bara är IE som godkänner ActiveX kontroller (ActiveX enabled är ett måste för att ens få MODdet att funka)...vet inte hur många användare som har den inställningen enabled (av säkerhetsskäl)... plus det är någon plugin för firefox som fortfarande inte uppdaterats av firefox...
dessutom så ska man tydligen undvika att köra MODdets db_update.php fil utan istället köra query i myadmin istället.. och till sist... msn har tydligen uppdaterat/bytt MSNIM protokollet så man ska se till att ha rätt server inställd i ACP... ja det är tydligen flera saker att tänka på plus att firefox inte stödjer MODdet vilket inte är så kul eftersom många användare (jag är en av dem) har firefox och inte IE.. IE sucks :)

EDIT: när jag får tid ska jag testinstallera MODdet och se om det går att lägga till en plug-in add för att få det att funka i firefox.. kanske kanske inte.. får se sa den envise :)
Skriv svar