COPY phpbb_root/language/lang_english/lang_admin_map.php TO language/lang_english/lang_admin_map.php
COPY phpbb_root/language/lang_english/lang_main_map.php TO language/lang_english/lang_main_map.php
COPY phpbb_root/language/lang_german/lang_admin_map.php TO language/lang_german/lang_admin_map.php
COPY phpbb_root/language/lang_german/lang_main_map.php TO language/lang_german/lang_main_map.php
COPY phpbb_root/language/lang_swedish/lang_admin_map.php TO language/lang_swedish/lang_admin_map.php
COPY phpbb_root/language/lang_swedish/lang_main_map.php TO language/lang_swedish/lang_main_map.php
Det ska väl gå bra?
Jag ser att texten inte visas som den ska på sidan map.php heller. Skumt!
1.
Om man går in på sin profil, och sedan klickar på Hitta Ort, där ska man kunna välja Land och sedan söka efter stad.
Jag får inte det att visas någon stad eller land där.
Hur gör man det i ACP´n?
2.
Varför blir din Svenska karta GUL och inte min det? Min är GRÖN.
3.
Sedan så syns bara flaggorna när jag har på läge "Skandinavien" och inte när jag har på läge "Sverige"
4.
Jag förstår mig inte på hur man importerar genom denna funktion Search places, jag har lagt in några filer vid t.e.x namnet map_mod_places_switzerland.dat i mappen admin/map_mod, men dom vill inte synas i drup down menyn under Search places, vad gör jag fel?
Har du möjligtvis sett till någon instruktion till denna Mod?
1) för att du ska hitta orter måste du importera alla orter och koordinater till databasen. Det är det DAT-filerna är till för. Det finns väldigt få DAT-filer, det finns ingen för Sverige. Den som jag har har jag plockat ihop själv.
2) det finns olika versioner av kartor. Ett tag var alla rädda för att få problem med copyrighten för kartor, så de gjorde kartor själva. Min gula är en "inofficiell" karta.
3) det är konstigt - flaggorna borde synas i båda fallen. Har du importerat båda kartorna?
4) du måste importera DAT-filerna i ACPn.
Det finns tyvärr ingen instruktion mer än det som medföljer. Jag ska ta och titta på funktionerna imorron. Påminn mig!
I mappen: admin
Har en mapp som heter: map_mod
Och i mappen map_mod så ligger det flera .dat filer som börjar på: map_mod_places_
Och jag kollar under: ACP -> Search places
Där finns det inget alls i Drop Down menyn.
Hoppas att alla bitar i Databasen blev rätt, kan det vara den biten som ställer till detta?