Robot-registreringar

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

yeppe
Medlem
Medlem
Svar: 0

Robot-registreringar

Inlägg av yeppe »

Hej!

Kör phpBB 2.0.3 och har på sistone fått uppleva problem med robotor(?) som registrerar sig med konstiga anv.namn och lägger in hemside-info till olika reklamsidor. Hur stoppar jag detta? Jag kräver redan nu e-postverifiering, men det hjälper inte.

Har inte kunskap nog att uppgradera forumet p.g.a. moddar m.m. Om det nu hade hjälpt...
Användarens profilbild
PazZze
Support
Support

Inlägg av PazZze »

prova även att aktivera Visuell Bekräftning, detta gör så att man måste skriva in siffror/bokstäver från en bild. (och detta kan ingen bott lösa själv, utan de måste vara en fysisk person)

det bästa du kan göra är att uppdatera forumet, annars så får du nog stå ut med alla bottar (det finns steg för steg anvisningar på phpbbhacks.com (fast den sidan som jag ska till verkar nere :())
Joel PazZze Martinsson - phpBB Sverige Support
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

PazZze skrev:prova även att aktivera Visuell Bekräftning, detta gör så att man måste skriva in siffror/bokstäver från en bild. (och detta kan ingen bott lösa själv, utan de måste vara en fysisk person)

det bästa du kan göra är att uppdatera forumet, annars så får du nog stå ut med alla bottar (det finns steg för steg anvisningar på phpbbhacks.com (fast den sidan som jag ska till verkar nere :())
yeppe: uppdatera omgående.
Du komemr dock att ha samma problem med dessa robot-registreringar med den nya versionen. Enda möjligheten är att aktivera visuell bekräftelse. Detta kom med phpBB 2.0.16 eller så.
Uppdaterings-instruktioner hittar du här:
http://www.opentools.de (phpBB Manual Upgrade i vänstra menyn)

PazZze: Visuell bekräftelse finns nog inte i phpBB 2.0.3!
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
yeppe
Medlem
Medlem

Inlägg av yeppe »

OK, tack för svaren!

JAg har länge dragit mig för att uppdatera. Har flera års jobb som jag misstänker gå till spillo i så fall. Om jag lyckas öht... :? :wink:
yeppe
Medlem
Medlem

Inlägg av yeppe »

Nu uppgraderat till 2.0.19. Ingen visuell bekräftelse änåd. Du menar att den finns i modden och inte i originalpaketet?
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare

Inlägg av Holger »

Det finns i orginalpaketet.
HUR uppdaterade du?
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
yeppe
Medlem
Medlem

Inlägg av yeppe »

Jag tankade ned "phpBB-2.0.19-files.zip" och körde "update_to_latest.php" (från 2.0.3 till 2.0.19). Allt verkade gå fint (inga varningar) och jag ser att vissa ändringar är gjorda. Dock inte den med registreringen...
yeppe
Medlem
Medlem

Inlägg av yeppe »

Sådär! Nu funkar det!

Visserligen något som är fel ännu, men själva bilden visas vid registrering.

Problemet är att i admin-panelen så måste man ju slå på visuell bild. Men det står inget om det, bara alternativen syns på/av.
Finns även ett par grejer till som inte står någon beskrivning för. Vad kan det bero på? Vilken fil ska jag tanka upp på nytt? Bör ju vara någon språk-fil...

Om jag försöker regga mig, men medvetet anger fel visuell kod, så kommer det upp en ruta överst. Det står inget i den heller, den är tom.

Hade klantat mig lite när jag installerade nya språk-filen. Hade lagt den ett steg fel i katalogstrukturen. Allt funkar nu! Tack!
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare

Inlägg av Holger »

Kul att det funkar! Grattis! :-D
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Skriv svar