Robot-registreringar
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Robot-registreringar
Kör phpBB 2.0.3 och har på sistone fått uppleva problem med robotor(?) som registrerar sig med konstiga anv.namn och lägger in hemside-info till olika reklamsidor. Hur stoppar jag detta? Jag kräver redan nu e-postverifiering, men det hjälper inte.
Har inte kunskap nog att uppgradera forumet p.g.a. moddar m.m. Om det nu hade hjälpt...
det bästa du kan göra är att uppdatera forumet, annars så får du nog stå ut med alla bottar (det finns steg för steg anvisningar på phpbbhacks.com (fast den sidan som jag ska till verkar nere
yeppe: uppdatera omgående.PazZze skrev:prova även att aktivera Visuell Bekräftning, detta gör så att man måste skriva in siffror/bokstäver från en bild. (och detta kan ingen bott lösa själv, utan de måste vara en fysisk person)
det bästa du kan göra är att uppdatera forumet, annars så får du nog stå ut med alla bottar (det finns steg för steg anvisningar på phpbbhacks.com (fast den sidan som jag ska till verkar nere))
Du komemr dock att ha samma problem med dessa robot-registreringar med den nya versionen. Enda möjligheten är att aktivera visuell bekräftelse. Detta kom med phpBB 2.0.16 eller så.
Uppdaterings-instruktioner hittar du här:
http://www.opentools.de (phpBB Manual Upgrade i vänstra menyn)
PazZze: Visuell bekräftelse finns nog inte i phpBB 2.0.3!
Ingen support via PM!
Visserligen något som är fel ännu, men själva bilden visas vid registrering.
Problemet är att i admin-panelen så måste man ju slå på visuell bild. Men det står inget om det, bara alternativen syns på/av.
Finns även ett par grejer till som inte står någon beskrivning för. Vad kan det bero på? Vilken fil ska jag tanka upp på nytt? Bör ju vara någon språk-fil...
Om jag försöker regga mig, men medvetet anger fel visuell kod, så kommer det upp en ruta överst. Det står inget i den heller, den är tom.
Hade klantat mig lite när jag installerade nya språk-filen. Hade lagt den ett steg fel i katalogstrukturen. Allt funkar nu! Tack!