Photoalbum mod

Frågor kring MODdar (modifikationer) för phpBB 2.0.x.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

survivor
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Photoalbum mod

Inlägg av survivor »

Jag har: Powered by phpBB2 Plus 1.52 based on phpBB 2.0.13

Moden är: Powered by Photo Album Addon 2.0.51 © 2002-2003 Smartor with Volodymyr (CLowN) Skoryk's SP1 addon & IdleVoid's Album Category Hierarchy mod!

Jag får det här felmedelandet när jag försöker ladda upp en fil.

Warning: copy(album_mod/upload/99ddbc908866385b2d6d923c6b664065.jpg): failed to open stream: Permission denied in /srv/www/htdocs/TheGrinners/album_upload.php on line 464

Warning: getimagesize(album_mod/upload/99ddbc908866385b2d6d923c6b664065.jpg): failed to open stream: No such file or directory in /srv/www/htdocs/TheGrinners/album_upload.php on line 480

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /srv/www/htdocs/TheGrinners/album_upload.php:464) in /srv/www/htdocs/TheGrinners/includes/page_header.php on line 661

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /srv/www/htdocs/TheGrinners/album_upload.php:464) in /srv/www/htdocs/TheGrinners/includes/page_header.php on line 667

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /srv/www/htdocs/TheGrinners/album_upload.php:464) in /srv/www/htdocs/TheGrinners/includes/page_header.php on line 668

Vad kan felet vara?
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Du har inte CHMOD 777 på mappen dit bilderna ska laddas. CHMOD 777 innebär att man ger skripter tillåtelse att skriva till mappar ...
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
survivor
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av survivor »

Det löste sig sa han som sket i vasken.

Tack ska du ha!
survivor
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av survivor »

Jag har ett annat problem som kanske är relaterat till samma lösning?

Det är så att de jag har skapat forums som har trådar i. När jag sedan ville ta bort ett forum(via Administration Panel --> Forum Admin -->Management ) så tas inget bort trots att det kommer upp:
"Forum and Category information updated successfully"

Det går inte att flytta runt forums/subforums heller

Kan det vara så att en ytterligare map måste ha CHMOD 777 för att kunna editeras?
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Nej, det verkar vara ett annat fel. Du har alltså sub-kategorier? Hm, javisst har du det, du kör ju Plus - där är det en standard-funktion.

KAN du radera inlägg manuellt?
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
survivor
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av survivor »

Jo det kan jag, om du menar inne i forumen, jag la också märke till att forum rättigheter inte utförs/sparas trots att det står "Forum permissions updated"

Övriga inställnings moduler går det att ändra i....
Skriv svar