Forumet är uppe igen och för mig och flera andra har det funkat klanderfritt! Dock har vissa problem..
Vid användning av IE får man felmeddelandet "Stack overflow at line 190" så fort man klickar på någon forumsavdelning, log-in etc.
När sedan en polare nu skulle logga in med Mozilla fyllde han i uppgifterna, klickade på "Logga in" och när den sedan laddade blev han ivägskickad till http://mathforum.org
Så forumet är allmänt konstigt, vad tror ni är felet i det hela? Kör Mysql 3 databas, 2.0.19 version av forumet som installerades idag. Kan det vara att forumet installerades via Opera?
Som sagt, tacksam för all hjälp jag kan få! Rädd att någon hackat lite..
Tror jag vet vad som är fel rörande inloggningen. När jag var inne och pillade i ACP innan så tog jag bort adressen för forumet, det som står ovanför Port 80 eller vad det är. Någon som vet hur jag kan ändra tillbaka detta? Kommer nämligen inte in i ACP längre, blir redirectad till olika sidor/forum bara.
Holger skrev:Du ändrar det direkt i databasen i tabellen phpbb_config.
Hittar inte där, det enda jag kan få fram är Sitename och site_desc, som är beskrivningen av forumet. Någon site_domain, som det i mina ögon borde heta, finns inte i phpbb_config.
Dessutom har redan alla andra värden i phpbb_config utom cookie_domain, men detta har jag avaktiverat så de stämmer.
Läste igenom tråden, men blev ändå inte helt klok. Skall jag behöva kolla igenom varje fil som blivit ändrad av en MOD för att hitta ifall den är dubbelinstallerad?