Icke fullständig Controlpanel
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Icke fullständig Controlpanel
Har ett problem med min controlpanel, kan bl.a inte se Avatarinställningarna.
Forumversion:
2.0.18
MODs installerade:
Rank Image in Profile MOD 1.0.0
Simple Subforums MOD 1.0.0
Member Number in Profile 1.2.2
Resize Posted Images Based on Max Width 2.4.5
Moderator CP 1.0.5
Pro Forum Stats MOD 1.0.0
eXtreme Styles mod2 2.3.1
Double Post Control MOD 1.1.0
Teman installerade:
suBsilver
Charcoal2
Övrig info
Forumet är en nyinstallation, ingen uppgradering. Forumet ligger hos Webcows, kör mysql3 databas
Testkonto
User: phpBB
Pass: phpbb
Adress: http://www.proscoot.se/forum
Problemet
Hade ikväll tänkt att öppna forumet för allmänheten och tänkte att jag skulle kolla igenom allt så det fungerade felfritt först. Surfar runt via en test-användare och går in under Profil. Allt ser bra ut tills jag scrollar ner, då finns det en kategori utan namn samt att inga avatarinställningar finns. Bildlänk till problemet.
Så vad tror ni är problemet här? Behöver ni annan information är det bara att fråga.
MVH Björn Edman
Där saknas helt klart texter i dina lang-filer. Det är inte avatar-inställningarna som spökar! De saknas HELT!
Kolla först att du har laddat upp alla lang-filer som medföljer moddarna och att du även har laddat upp dem till mappan langhage/lang_swedish/ ELLER att du har gjort alla ändringar som instruktionerna beskriver ÄVEN i de svenska filerna (och inte bara i de engelska)!
Byt språk i din profil och kolla om inte texterna dyker upp då.
EDIT! Loggade in med ditt test-konto och bytte språk till engelska. Simsalabim: där dök upp "Super Quick Reply MOD"!
Du har inte ändrat de svenska lang-filerna eller laddat upp medföljande lang-filer till den svenska mappen!
EDIT2! Bytte till charcoal som template. Du har fuskat lite under moddningen och har inte ändrat dessa TPL-filer! Där saknas även "Super Quick Reply MOD"!
Edit3! Du har ett litet stavfel i Charcoal: "Av proffs För profffs".
Rörande avatar-inställningarna: kolla att du överhuvudtaget har tillåtit avatarer i ACPn!
Ingen support via PM!
Jag har installerat alla moddar med EasyMOD och inte ändrat något alls. Dock installerades moddarna innan jag installerade Svenskt tema. Måste en MOD installeras om efter att jag bytt lang-pack?Holger skrev:Hej!
Där saknas helt klart texter i dina lang-filer. Det är inte avatar-inställningarna som spökar! De saknas HELT!
Kolla först att du har laddat upp alla lang-filer som medföljer moddarna och att du även har laddat upp dem till mappan langhage/lang_swedish/ ELLER att du har gjort alla ändringar som instruktionerna beskriver ÄVEN i de svenska filerna (och inte bara i de engelska)!
Byt språk i din profil och kolla om inte texterna dyker upp då.
Denna MOD avinstallerade jag innan (trodde jag) för att jag inte tycker att den behövs. Så varför den ligger kvar vet jag inte.EDIT! Loggade in med ditt test-konto och bytte språk till engelska. Simsalabim: där dök upp "Super Quick Reply MOD"!
Du har inte ändrat de svenska lang-filerna eller laddat upp medföljande lang-filer till den svenska mappen!
När jag gick in under ACP i svensk version fanns inte möjligheten att aktivera något rörande avatarer, det var först när jag ändrade tillbaks till Engelsk version som jag kunde fylla i dessa. Hur som helst, efter att ha ändrat i den Engelska ACP´n och sedan bytt språk till Svenska så fungerar Avatar-uppladdningen.Rörande avatar-inställningarna: kolla att du överhuvudtaget har tillåtit avatarer i ACPn!
Borde jag installera om alla moddar/språkpack från grunden igen? Och hur gör jag för att ta bort en mod fullständigt? Ska jag radera den med EasyMOD, sedan radera alla filer under /Admin/Mods och till sist ladda upp org.versioner av de filer som programmet ändrat under t.ex. /Includes?
Mvh Björn