Uppdatering

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

elis
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Svar: 0

Uppdatering

Inlägg av elis »

Det var länge sedan jag uppdaterade så nu är det lite akut. Är på 2.0.14 med en massa mods installerade. Jag mins att det inte gick att modda den till 2.0.15 för att jag hade för många moddar installerade. Koden stämde helt enkelt inte.

Om jag laddar hem 2.0.18 moddad med Categories Hierarchy och sedan lägger till fler moddar så är i alla fall filerna rätt. Databasen kommer dock inte att sätmme. Kan man hitta vilka uppdateringar man måste köra för att få den att fungera? Eller ska man uppdatera på annat sätt?
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Med varje uppdatering har du ju en fil som heter /install/update_to_latest.php, så om du kör den för 2.0.15, sedan för 2.0.16, och så vidare så får du väl det resultat som du behöver, eller?
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
elis
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av elis »

Holger skrev:Med varje uppdatering har du ju en fil som heter /install/update_to_latest.php, så om du kör den för 2.0.15, sedan för 2.0.16, och så vidare så får du väl det resultat som du behöver, eller?
Jag får testa lokal på min egen dator först så får vi se vad som händer. Det borde väl fungera om jag bara kan hitta filerna.
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare

Inlägg av Holger »

Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör

Inlägg av Kail »

Ladda ned file changes och kör EasyMOD!

Ändring: Skrev fel...
Senast redigerad av Kail den 2005-11-30 12:52, redigerad totalt 1 gång.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare

Inlägg av Holger »

Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör

Inlägg av Kail »

Nej, nu sa jag ju fel. Ändrade mitt inlägg ovan. Du ska ladda ner ändringarna i MOD-format, finns på phpbb.com och opentools.de
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Användarens profilbild
PerJ
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av PerJ »

Jag har också haft problem med uppdateringar:

2.0.14 till 2.0.15 , inga problem
2.0.15 till 2.0.16 , såg bra ut men jag fick ingen vänsterpanel på administrationssidan, så jag återställde några filer för att få det att fungera.

Jag har moddat och gjort en del andra ändringar så det börjar kännas som om att uppdateringar blir nästintill omöjliga att få till nu eftersom jag inte kan PHP.

Jag tänkte börja om från början med ett rent 2.0.18 och har därför ett par frågor:

:?: Kan jag fortsätta att använda mitt befintliga forum samtidigt som jag sätter upp ett nytt, parallellt med det gamla, och använder samma databas?

:?: Ska jag, trots att jag inte gör några kodändringar i befintliga filer i gamla forumet, ändå köra update_to_latest.php för 2.0.17 och 2.0.18 för databasens skull?
elis
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av elis »

Kail skrev:Nej, nu sa jag ju fel. Ändrade mitt inlägg ovan. Du ska ladda ner ändringarna i MOD-format, finns på phpbb.com och opentools.de
Det försökte jag en gång i tiden. Kom bara till 2.0.14, 15 vill ändra i kod jag inte hade.
Skriv svar