Sökningen fann 21 träffar
- 2017-11-12 21:52
- Kategori: [3.2.x] - Översättning
- Tråd: Översättning mot phpBB 3.2
- Svar: 34
- Visningar: 52184
Re: Översättning mot phpBB 3.2
Är på gång att uppdatera ett gammalt 3.0.10 forum, men är givetvis ingen ide förrän detta är klart då det är ett svenskt forum.. ingen info om när det kan tänkas vara klart?
- 2013-09-27 19:31
- Kategori: 3.0.x - Support
- Tråd: phpbb och sökmotorer?
- Svar: 1
- Visningar: 3475
phpbb och sökmotorer?
phpbb verkar inte alls vara optimerat för sökmotorer?
text som skrivs inne på forumet verkar inte bli sökbart text mot själva huvudsidan?
finns det någon bra lösning på detta? man vill ju göra sidan relevant på googelsökningar.
text som skrivs inne på forumet verkar inte bli sökbart text mot själva huvudsidan?
finns det någon bra lösning på detta? man vill ju göra sidan relevant på googelsökningar.
- 2013-09-20 00:50
- Kategori: 3.0.x - Support
- Tråd: Vit text i alla inlägg ?
- Svar: 2
- Visningar: 3050
Re: Vit text i alla inlägg ?
tack och bock, fungerar nu 
- 2013-09-19 18:14
- Kategori: 3.0.x - Support
- Tråd: Vit text i alla inlägg ?
- Svar: 2
- Visningar: 3050
Vit text i alla inlägg ?
Supportmallgenerator
Vilken version utav phpBB använder du? : phpBB 3.0.10
Vad har du för adress till ditt forum? : http://www.kampfisk.se
Vad använder du för webhotell? : manufrog.com
Hur installerade du ditt forum? : Jag använde mig utav nedladdningspaketet från phpBB.com
Är ditt forum en ...
Vilken version utav phpBB använder du? : phpBB 3.0.10
Vad har du för adress till ditt forum? : http://www.kampfisk.se
Vad använder du för webhotell? : manufrog.com
Hur installerade du ditt forum? : Jag använde mig utav nedladdningspaketet från phpBB.com
Är ditt forum en ...
- 2012-10-31 11:10
- Kategori: 3.0.x - Support
- Tråd: uppdatering 3.10 -> 3.11 .. har ställt till det lite
- Svar: 8
- Visningar: 8399
Re: uppdatering 3.10 -> 3.11 .. har ställt till det lite
hoho? någon som kan ge en hjälpande hand.
- 2012-10-24 09:36
- Kategori: 3.0.x - Support
- Tråd: uppdatering 3.10 -> 3.11 .. har ställt till det lite
- Svar: 8
- Visningar: 8399
Re: uppdatering 3.10 -> 3.11 .. har ställt till det lite
Supportmallgenerator
Vilken version utav phpBB använder du? : phpBB 3.0.10
Vad har du för adress till ditt forum? : http://www.kampfisk.se
Vad använder du för webhotell? : manufrog.com
Hur installerade du ditt forum? : Jag använde mig utav nedladdningspaketet från phpBB.com
Är ditt forum en ...
Vilken version utav phpBB använder du? : phpBB 3.0.10
Vad har du för adress till ditt forum? : http://www.kampfisk.se
Vad använder du för webhotell? : manufrog.com
Hur installerade du ditt forum? : Jag använde mig utav nedladdningspaketet från phpBB.com
Är ditt forum en ...
- 2012-10-23 14:06
- Kategori: 3.0.x - MODdar
- Tråd: Phpbb > Facebook
- Svar: 6
- Visningar: 10522
Re: Phpbb > Facebook
Jag känner att jag tappat mycket folk från mitt forum till facebook, enbart pga smidigheten som finns på facebook..
Finns det i dag inget bra facebook addon till phpbb? googlade lite men svårt att hitta svar.
Vill att anv tex ska kunna logga in med facebookprofilen på forumet utan att behöva skapa ...
Finns det i dag inget bra facebook addon till phpbb? googlade lite men svårt att hitta svar.
Vill att anv tex ska kunna logga in med facebookprofilen på forumet utan att behöva skapa ...
- 2012-10-23 13:55
- Kategori: 3.0.x - Support
- Tråd: uppdatering 3.10 -> 3.11 .. har ställt till det lite
- Svar: 8
- Visningar: 8399
Re: uppdatering 3.10 -> 3.11 .. har ställt till det lite
passar på att fråga... berörs phpbb av denna updaten?
:: Uppgradering av PHP kommer ske, fredag 26 oktober 2012 ca kl. 23:00 ::
PHP kommer uppgraderas från 5.2.x till 5.3.17.
Uppgraderingen innebär störningar som kan innebära att hemsidor som använder PHP kan sluta fungera som de ska under ...
:: Uppgradering av PHP kommer ske, fredag 26 oktober 2012 ca kl. 23:00 ::
PHP kommer uppgraderas från 5.2.x till 5.3.17.
Uppgraderingen innebär störningar som kan innebära att hemsidor som använder PHP kan sluta fungera som de ska under ...
- 2012-10-23 13:44
- Kategori: 3.0.x - Support
- Tråd: uppdatering 3.10 -> 3.11 .. har ställt till det lite
- Svar: 8
- Visningar: 8399
Re: uppdatering 3.10 -> 3.11 .. har ställt till det lite
ACP_ADVERTISEMENT_MANAGEMENT
- 2012-10-23 13:10
- Kategori: 3.0.x - Support
- Tråd: uppdatering 3.10 -> 3.11 .. har ställt till det lite
- Svar: 8
- Visningar: 8399
Re: uppdatering 3.10 -> 3.11 .. har ställt till det lite
kan inte editera inlägget längre så skriver till.. tror det är adsense addon som sökte efter swe map?
- 2012-10-23 12:58
- Kategori: 3.0.x - Support
- Tråd: uppdatering 3.10 -> 3.11 .. har ställt till det lite
- Svar: 8
- Visningar: 8399
uppdatering 3.10 -> 3.11 .. har ställt till det lite
Hej!
Har uppdaterat några av mina forum utan problem. har dock ställt till det lite på ett av dom där det ser ut som följer under "language" mappen
en
sv
swe
index.htm
All min data ligger under "swe" ist för "sv" som det gör original..
Jag har antagligen gjort detta själv av någon anledning vid ...
Har uppdaterat några av mina forum utan problem. har dock ställt till det lite på ett av dom där det ser ut som följer under "language" mappen
en
sv
swe
index.htm
All min data ligger under "swe" ist för "sv" som det gör original..
Jag har antagligen gjort detta själv av någon anledning vid ...
- 2011-09-28 19:51
- Kategori: 3.0.x - Support
- Tråd: Text går utanför Icon
- Svar: 3
- Visningar: 3003
Re: Text går utanför Icon
Supportmallgenerator
Vilken version utav phpBB använder du? : phpBB 3.0.9
Vad har du för adress till ditt forum? : http://www.hundvakten.se
Vad använder du för webhotell? : manufrog
Hur installerade du ditt forum? : Jag använde mig utav nedladdningspaketet från phpBB.com
Är ditt forum en ny ...
Vilken version utav phpBB använder du? : phpBB 3.0.9
Vad har du för adress till ditt forum? : http://www.hundvakten.se
Vad använder du för webhotell? : manufrog
Hur installerade du ditt forum? : Jag använde mig utav nedladdningspaketet från phpBB.com
Är ditt forum en ny ...
- 2011-09-18 12:27
- Kategori: 3.0.x - Support
- Tråd: Text går utanför Icon
- Svar: 3
- Visningar: 3003
Text går utanför Icon
Jag har ett troligt vis lätt problem att lösa?

Hur får jag till så att texten ej kommer fram bakom iconen
texten default är väl "skapa ny tråd" går det göra om den till "ny tråd"?

Hur får jag till så att texten ej kommer fram bakom iconen
texten default är väl "skapa ny tråd" går det göra om den till "ny tråd"?
- 2011-09-11 12:59
- Kategori: 3.0.x - Support
- Tråd: Två problem med "Egna profilfält"
- Svar: 5
- Visningar: 4042
Re: Två problem med "Egna profilfält"
Tackar!
Den var ju inte lätt att hitta
, imponerad av servicenivån man får här.. du/ni borde få betalt 
Den var ju inte lätt att hitta
- 2011-09-10 17:13
- Kategori: 3.0.x - Support
- Tråd: Två problem med "Egna profilfält"
- Svar: 5
- Visningar: 4042
Re: Två problem med "Egna profilfält"
Hej! tack för snabbt svar!
http://www.hundvakten.se är länken.
Jag förklarade nog inte tydligt nog
problem ett:
När du ska registrera dig forumet så har jag med två "Egna profilfält" namn & stad. i dessa får man inte använda åäö ?
Problem två: även om man kommer förbi registreringen (utan att ha ...
http://www.hundvakten.se är länken.
Jag förklarade nog inte tydligt nog
problem ett:
När du ska registrera dig forumet så har jag med två "Egna profilfält" namn & stad. i dessa får man inte använda åäö ?
Problem två: även om man kommer förbi registreringen (utan att ha ...
