Sökningen fann 21 träffar

av hyppe
2017-11-12 21:52
Kategori: [3.2.x] - Översättning
Tråd: Översättning mot phpBB 3.2
Svar: 34
Visningar: 52184

Re: Översättning mot phpBB 3.2

Är på gång att uppdatera ett gammalt 3.0.10 forum, men är givetvis ingen ide förrän detta är klart då det är ett svenskt forum.. ingen info om när det kan tänkas vara klart?
av hyppe
2013-09-27 19:31
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: phpbb och sökmotorer?
Svar: 1
Visningar: 3475

phpbb och sökmotorer?

phpbb verkar inte alls vara optimerat för sökmotorer?

text som skrivs inne på forumet verkar inte bli sökbart text mot själva huvudsidan?

finns det någon bra lösning på detta? man vill ju göra sidan relevant på googelsökningar.
av hyppe
2013-09-20 00:50
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: Vit text i alla inlägg ?
Svar: 2
Visningar: 3050

Re: Vit text i alla inlägg ?

tack och bock, fungerar nu :)
av hyppe
2013-09-19 18:14
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: Vit text i alla inlägg ?
Svar: 2
Visningar: 3050

Vit text i alla inlägg ?

Supportmallgenerator

Vilken version utav phpBB använder du? : phpBB 3.0.10
Vad har du för adress till ditt forum? : http://www.kampfisk.se
Vad använder du för webhotell? : manufrog.com
Hur installerade du ditt forum? : Jag använde mig utav nedladdningspaketet från phpBB.com
Är ditt forum en ...
av hyppe
2012-10-31 11:10
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: uppdatering 3.10 -> 3.11 .. har ställt till det lite
Svar: 8
Visningar: 8399

Re: uppdatering 3.10 -> 3.11 .. har ställt till det lite

hoho? någon som kan ge en hjälpande hand.
av hyppe
2012-10-24 09:36
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: uppdatering 3.10 -> 3.11 .. har ställt till det lite
Svar: 8
Visningar: 8399

Re: uppdatering 3.10 -> 3.11 .. har ställt till det lite

Supportmallgenerator

Vilken version utav phpBB använder du? : phpBB 3.0.10
Vad har du för adress till ditt forum? : http://www.kampfisk.se
Vad använder du för webhotell? : manufrog.com
Hur installerade du ditt forum? : Jag använde mig utav nedladdningspaketet från phpBB.com
Är ditt forum en ...
av hyppe
2012-10-23 14:06
Kategori: 3.0.x - MODdar
Tråd: Phpbb > Facebook
Svar: 6
Visningar: 10522

Re: Phpbb > Facebook

Jag känner att jag tappat mycket folk från mitt forum till facebook, enbart pga smidigheten som finns på facebook..
Finns det i dag inget bra facebook addon till phpbb? googlade lite men svårt att hitta svar.

Vill att anv tex ska kunna logga in med facebookprofilen på forumet utan att behöva skapa ...
av hyppe
2012-10-23 13:55
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: uppdatering 3.10 -> 3.11 .. har ställt till det lite
Svar: 8
Visningar: 8399

Re: uppdatering 3.10 -> 3.11 .. har ställt till det lite

passar på att fråga... berörs phpbb av denna updaten?

:: Uppgradering av PHP kommer ske, fredag 26 oktober 2012 ca kl. 23:00 ::

PHP kommer uppgraderas från 5.2.x till 5.3.17.

Uppgraderingen innebär störningar som kan innebära att hemsidor som använder PHP kan sluta fungera som de ska under ...
av hyppe
2012-10-23 13:10
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: uppdatering 3.10 -> 3.11 .. har ställt till det lite
Svar: 8
Visningar: 8399

Re: uppdatering 3.10 -> 3.11 .. har ställt till det lite

kan inte editera inlägget längre så skriver till.. tror det är adsense addon som sökte efter swe map?
av hyppe
2012-10-23 12:58
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: uppdatering 3.10 -> 3.11 .. har ställt till det lite
Svar: 8
Visningar: 8399

uppdatering 3.10 -> 3.11 .. har ställt till det lite

Hej!

Har uppdaterat några av mina forum utan problem. har dock ställt till det lite på ett av dom där det ser ut som följer under "language" mappen

en
sv
swe
index.htm

All min data ligger under "swe" ist för "sv" som det gör original..
Jag har antagligen gjort detta själv av någon anledning vid ...
av hyppe
2011-09-28 19:51
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: Text går utanför Icon
Svar: 3
Visningar: 3003

Re: Text går utanför Icon

Supportmallgenerator

Vilken version utav phpBB använder du? : phpBB 3.0.9
Vad har du för adress till ditt forum? : http://www.hundvakten.se
Vad använder du för webhotell? : manufrog
Hur installerade du ditt forum? : Jag använde mig utav nedladdningspaketet från phpBB.com
Är ditt forum en ny ...
av hyppe
2011-09-18 12:27
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: Text går utanför Icon
Svar: 3
Visningar: 3003

Text går utanför Icon

Jag har ett troligt vis lätt problem att lösa?

Bild

Hur får jag till så att texten ej kommer fram bakom iconen

texten default är väl "skapa ny tråd" går det göra om den till "ny tråd"?
av hyppe
2011-09-11 12:59
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: Två problem med "Egna profilfält"
Svar: 5
Visningar: 4042

Re: Två problem med "Egna profilfält"

Tackar!

Den var ju inte lätt att hitta :) , imponerad av servicenivån man får här.. du/ni borde få betalt ;)
av hyppe
2011-09-10 17:13
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: Två problem med "Egna profilfält"
Svar: 5
Visningar: 4042

Re: Två problem med "Egna profilfält"

Hej! tack för snabbt svar!

http://www.hundvakten.se är länken.

Jag förklarade nog inte tydligt nog
problem ett:
När du ska registrera dig forumet så har jag med två "Egna profilfält" namn & stad. i dessa får man inte använda åäö ?

Problem två: även om man kommer förbi registreringen (utan att ha ...