Sökningen fann 60 träffar

av Miina
2009-08-28 12:11
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: Märkliga rutor ovanför och under inlägg
Svar: 10
Visningar: 7288

Re: Märkliga rutor ovanför och under inlägg

Ja, ja, Kjell, du ska då alltid skälla på mig! :wink: Skämt och sido. Det finns ingen support för modden, därav länkade jag inte till den, men här är självklart länken http://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?f=70&t=543995. Modden verkar bra än så länge, men vi får se vad jag anser om några ...
av Miina
2009-08-28 11:37
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: Märkliga rutor ovanför och under inlägg
Svar: 10
Visningar: 7288

Re: Märkliga rutor ovanför och under inlägg

Fick det löst till slut! I rooten - viewtopic.php skall inte detta läggas in trots installationsanvisningarna:

// Start Add User Blog Mod ------------------
if (isset($config['user_blog_enable']) && $config['user_blog_enable'])
{
add_blog_links($poster_id, 'postrow.custom_fields', $user_cache ...
av Miina
2009-08-27 10:21
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: Märkliga rutor ovanför och under inlägg
Svar: 10
Visningar: 7288

Re: Märkliga rutor ovanför och under inlägg

Kan någon förklara vilken fil jag ska jobba med när det kommer dessa extra rutor endast för den som är inloggad? De syns alltså inte för gäster, utan först när man loggat in på forumet. Vilken fil är det som används efter inloggning?
av Miina
2009-08-25 20:31
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: Märkliga rutor ovanför och under inlägg
Svar: 10
Visningar: 7288

Re: Märkliga rutor ovanför och under inlägg

Dessvärre inget alls. Har dock upptäckt att rutorna endast kommer när jag skriver ett blogginlägg efter att ha installerat user-blog-mod. Nu vet jag bara inte var jag ska börja leta efter felet. :S

Så här ser installeringsansivningarna ut http://www.edsforum.com/install.xml om någon har lust att ...
av Miina
2009-08-25 06:39
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: Märkliga rutor ovanför och under inlägg
Svar: 10
Visningar: 7288

Re: Märkliga rutor ovanför och under inlägg

Åh, då är det tydligen något som bråkar endast när man är inloggad!

Så här ser det ut.
Rutorna ovan och under inläggen.
Rutorna ovan och under inläggen.
phpbb.jpg (49.74 KiB) Visad 7278 gånger
av Miina
2009-08-24 20:12
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: Märkliga rutor ovanför och under inlägg
Svar: 10
Visningar: 7288

Märkliga rutor ovanför och under inlägg

Sedan jag flyttade mitt forum http://www.edsforum.com skapas det märkliga rutor ovanför och under inläggen som skrivs. Under "Snack" finns ett inlägg "Test", även gloabal anslag blir så här. Vad har gått snett och hur kan jag åtgärda det?

Tack på förhand!
av Miina
2009-07-21 11:36
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: Flytta forumet till underdomän
Svar: 7
Visningar: 5109

Re: Flytta forumet till underdomän

Yes, nu funkar det! Märkligt, men men, allt behöver man inte förstå. :) Tusen tack!
av Miina
2009-07-21 10:48
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: Flytta forumet till underdomän
Svar: 7
Visningar: 5109

Re: Flytta forumet till underdomän

Upps! Vad då, kan du inte läsa mina tankar?! :oops: http://forum.heelerforum.com

Under serverinställningarna finns ingen adress. Cashen är tömd ja.
av Miina
2009-07-21 08:52
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: Flytta forumet till underdomän
Svar: 7
Visningar: 5109

Re: Flytta forumet till underdomän

Tack för hjälpen, Kjell!

Ett litet problem dock... När jag klickar på ett inlägg kastas jag tillbaka till index och kan alltså inte läsa inlägget. Gå in på "För icke medlemmar" och klicka på inlägget "Ska forumet vara kvar" så förstår ni vad jag menar.

Jag har plockat bort min portal i och med ...
av Miina
2009-07-20 12:18
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: Flytta forumet till underdomän
Svar: 7
Visningar: 5109

Flytta forumet till underdomän

Jag skulle vilja flytta mitt forum, som rubriken säger, till en underdomän istället för huvuddomänen den ligger på nu. Hur gör jag detta? :oops:

Jag har tillgång till alla filer och databaser och äger domänet själv, men är mycket okunnig i PhpMyAdmin.

Tack på förhand!
av Miina
2009-04-16 18:56
Kategori: 3.0.x - Teman & Design
Tråd: Prosilver CSS Left Frame Layout
Svar: 46
Visningar: 35728

Re: Prosilver CSS Left Frame Layout

Kjell skrev:Har du tömt forumcachen?
Forumcashen och mall cashen är tömd flera gånger om.
av Miina
2009-04-16 18:22
Kategori: 3.0.x - Teman & Design
Tråd: Prosilver CSS Left Frame Layout
Svar: 46
Visningar: 35728

Re: Prosilver CSS Left Frame Layout

Ja, de ligger där de ska. Har även testat att föra över dem en gång till.
av Miina
2009-04-16 15:17
Kategori: 3.0.x - Teman & Design
Tråd: Prosilver CSS Left Frame Layout
Svar: 46
Visningar: 35728

Re: Prosilver CSS Left Frame Layout

Kjell, kan du kika på mitt forum och berätta vad jag ska ändra? Är det i css felet ligger eller i placeringen av div? http://72.29.68.220/~hundalan/
av Miina
2009-04-16 14:50
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: Långsam läsning av css?
Svar: 2
Visningar: 2051

Re: Långsam läsning av css?

Du hade rätt, Kjell! Det försvann när jag tog bort reklampelaren. Ska börja pilla på ditt förslag nu. Tack!
av Miina
2009-04-16 14:24
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: Långsam läsning av css?
Svar: 2
Visningar: 2051

Långsam läsning av css?

Jag har ett märkligt problem med mitt forum på http://72.29.68.220/~hundalan/

Det tar 2-4 sekunder innan den verkar läsa cssfilen och allt faller på plats. Så här ser det ut innan sidan visas normalt
http://72.29.68.220/~hundalan/ForumPrtSc.jpg

Jag använder mig av Prosilver med en reklampelare ...