Sökningen fann 60 träffar
- 2009-08-28 12:11
- Kategori: 3.0.x - Support
- Tråd: Märkliga rutor ovanför och under inlägg
- Svar: 10
- Visningar: 7288
Re: Märkliga rutor ovanför och under inlägg
Ja, ja, Kjell, du ska då alltid skälla på mig! :wink: Skämt och sido. Det finns ingen support för modden, därav länkade jag inte till den, men här är självklart länken http://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?f=70&t=543995. Modden verkar bra än så länge, men vi får se vad jag anser om några ...
- 2009-08-28 11:37
- Kategori: 3.0.x - Support
- Tråd: Märkliga rutor ovanför och under inlägg
- Svar: 10
- Visningar: 7288
Re: Märkliga rutor ovanför och under inlägg
Fick det löst till slut! I rooten - viewtopic.php skall inte detta läggas in trots installationsanvisningarna:
// Start Add User Blog Mod ------------------
if (isset($config['user_blog_enable']) && $config['user_blog_enable'])
{
add_blog_links($poster_id, 'postrow.custom_fields', $user_cache ...
// Start Add User Blog Mod ------------------
if (isset($config['user_blog_enable']) && $config['user_blog_enable'])
{
add_blog_links($poster_id, 'postrow.custom_fields', $user_cache ...
- 2009-08-27 10:21
- Kategori: 3.0.x - Support
- Tråd: Märkliga rutor ovanför och under inlägg
- Svar: 10
- Visningar: 7288
Re: Märkliga rutor ovanför och under inlägg
Kan någon förklara vilken fil jag ska jobba med när det kommer dessa extra rutor endast för den som är inloggad? De syns alltså inte för gäster, utan först när man loggat in på forumet. Vilken fil är det som används efter inloggning?
- 2009-08-25 20:31
- Kategori: 3.0.x - Support
- Tråd: Märkliga rutor ovanför och under inlägg
- Svar: 10
- Visningar: 7288
Re: Märkliga rutor ovanför och under inlägg
Dessvärre inget alls. Har dock upptäckt att rutorna endast kommer när jag skriver ett blogginlägg efter att ha installerat user-blog-mod. Nu vet jag bara inte var jag ska börja leta efter felet. :S
Så här ser installeringsansivningarna ut http://www.edsforum.com/install.xml om någon har lust att ...
Så här ser installeringsansivningarna ut http://www.edsforum.com/install.xml om någon har lust att ...
- 2009-08-25 06:39
- Kategori: 3.0.x - Support
- Tråd: Märkliga rutor ovanför och under inlägg
- Svar: 10
- Visningar: 7288
Re: Märkliga rutor ovanför och under inlägg
Åh, då är det tydligen något som bråkar endast när man är inloggad!
Så här ser det ut.
Så här ser det ut.
- 2009-08-24 20:12
- Kategori: 3.0.x - Support
- Tråd: Märkliga rutor ovanför och under inlägg
- Svar: 10
- Visningar: 7288
Märkliga rutor ovanför och under inlägg
Sedan jag flyttade mitt forum http://www.edsforum.com skapas det märkliga rutor ovanför och under inläggen som skrivs. Under "Snack" finns ett inlägg "Test", även gloabal anslag blir så här. Vad har gått snett och hur kan jag åtgärda det?
Tack på förhand!
Tack på förhand!
- 2009-07-21 11:36
- Kategori: 3.0.x - Support
- Tråd: Flytta forumet till underdomän
- Svar: 7
- Visningar: 5109
Re: Flytta forumet till underdomän
Yes, nu funkar det! Märkligt, men men, allt behöver man inte förstå.
Tusen tack!
- 2009-07-21 10:48
- Kategori: 3.0.x - Support
- Tråd: Flytta forumet till underdomän
- Svar: 7
- Visningar: 5109
Re: Flytta forumet till underdomän
Upps! Vad då, kan du inte läsa mina tankar?!
http://forum.heelerforum.com
Under serverinställningarna finns ingen adress. Cashen är tömd ja.
Under serverinställningarna finns ingen adress. Cashen är tömd ja.
- 2009-07-21 08:52
- Kategori: 3.0.x - Support
- Tråd: Flytta forumet till underdomän
- Svar: 7
- Visningar: 5109
Re: Flytta forumet till underdomän
Tack för hjälpen, Kjell!
Ett litet problem dock... När jag klickar på ett inlägg kastas jag tillbaka till index och kan alltså inte läsa inlägget. Gå in på "För icke medlemmar" och klicka på inlägget "Ska forumet vara kvar" så förstår ni vad jag menar.
Jag har plockat bort min portal i och med ...
Ett litet problem dock... När jag klickar på ett inlägg kastas jag tillbaka till index och kan alltså inte läsa inlägget. Gå in på "För icke medlemmar" och klicka på inlägget "Ska forumet vara kvar" så förstår ni vad jag menar.
Jag har plockat bort min portal i och med ...
- 2009-07-20 12:18
- Kategori: 3.0.x - Support
- Tråd: Flytta forumet till underdomän
- Svar: 7
- Visningar: 5109
Flytta forumet till underdomän
Jag skulle vilja flytta mitt forum, som rubriken säger, till en underdomän istället för huvuddomänen den ligger på nu. Hur gör jag detta?
Jag har tillgång till alla filer och databaser och äger domänet själv, men är mycket okunnig i PhpMyAdmin.
Tack på förhand!
Jag har tillgång till alla filer och databaser och äger domänet själv, men är mycket okunnig i PhpMyAdmin.
Tack på förhand!
- 2009-04-16 18:56
- Kategori: 3.0.x - Teman & Design
- Tråd: Prosilver CSS Left Frame Layout
- Svar: 46
- Visningar: 35728
Re: Prosilver CSS Left Frame Layout
Forumcashen och mall cashen är tömd flera gånger om.Kjell skrev:Har du tömt forumcachen?
- 2009-04-16 18:22
- Kategori: 3.0.x - Teman & Design
- Tråd: Prosilver CSS Left Frame Layout
- Svar: 46
- Visningar: 35728
Re: Prosilver CSS Left Frame Layout
Ja, de ligger där de ska. Har även testat att föra över dem en gång till.
- 2009-04-16 15:17
- Kategori: 3.0.x - Teman & Design
- Tråd: Prosilver CSS Left Frame Layout
- Svar: 46
- Visningar: 35728
Re: Prosilver CSS Left Frame Layout
Kjell, kan du kika på mitt forum och berätta vad jag ska ändra? Är det i css felet ligger eller i placeringen av div? http://72.29.68.220/~hundalan/
- 2009-04-16 14:50
- Kategori: 3.0.x - Support
- Tråd: Långsam läsning av css?
- Svar: 2
- Visningar: 2051
Re: Långsam läsning av css?
Du hade rätt, Kjell! Det försvann när jag tog bort reklampelaren. Ska börja pilla på ditt förslag nu. Tack!
- 2009-04-16 14:24
- Kategori: 3.0.x - Support
- Tråd: Långsam läsning av css?
- Svar: 2
- Visningar: 2051
Långsam läsning av css?
Jag har ett märkligt problem med mitt forum på http://72.29.68.220/~hundalan/
Det tar 2-4 sekunder innan den verkar läsa cssfilen och allt faller på plats. Så här ser det ut innan sidan visas normalt
http://72.29.68.220/~hundalan/ForumPrtSc.jpg
Jag använder mig av Prosilver med en reklampelare ...
Det tar 2-4 sekunder innan den verkar läsa cssfilen och allt faller på plats. Så här ser det ut innan sidan visas normalt
http://72.29.68.220/~hundalan/ForumPrtSc.jpg
Jag använder mig av Prosilver med en reklampelare ...
