Saknar ett forum som försvann

Diskutera vad som helst mellan himmel och jord! :)

Moderator: Moderatorgrupp

Användarens profilbild
Skorpio76
Medlem
Medlem
Svar: 0

Saknar ett forum som försvann

Inlägg av Skorpio76 »

Jag har en fråga som jag verklign skulle vilja ha hjälp med. Jag saknar phpBB-forumen. Det här forumet är bra, men det jag saknar är ett riktigt bra forum som handlar om nostalgi från 70-talet, 80-talet, 90-talet och 00-talet. Jag försökte skapa ett eget forum, men det gick inte och det är så irriterande. Om jag fick önska mig ett forum skulle det vara ett nostalgiforum som tog upp nostalgi från 70-talet, 80-talet, 90-talet och 00-talet. Det skulle ta upp musiken, filmerna, modet, inredning. Det fanns ett forum förut som hette retroforum och som tog upp just de här sakerna, men det finns inte längre kvar. Därför försökte jag skapa ett eget, men det gick alltså inte. Dessutom har jag lagt märke till att om man säger att man saknar phpBB-forumen, så blir man antingen utskrattad eller så är det ändå ingen som förstår vad man menar. Facebook, Instagram, Kik, Snapchat har blivit de kanaler som har snott forumens plats.
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Re: Saknar ett forum som försvann

Inlägg av Holger »

FB är inget alternativ till ett riktigt forum.
Försök att söka på något eller googla. Många FB-grupper är stängda, och indexeras inte av Google.
Mycket irriterande.
De andra nämnda är inga diskussionsplattformer och kan inte anföras i en jämförelse.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Användarens profilbild
Skorpio76
Medlem
Medlem

Inlägg av Skorpio76 »

Jag hade gärna skapat ett eget forum i phpBB, men som jag har förstått det måste man betala om man vill skapa sitt eget forum. Det var det som var så bra med phpBB2. Dör kunde man ha reklam på sidan och om man ville slippa reklamen kunde man betala och köpa loss forumet, så att säga, men i phpBB3 går inte det och det är riktigt synd.
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Va? Nej, phpBB är fritt och gratis.

Det du behöver är en domän och webhosting, men det är billigt hos one.com

Det du har snubblat in på är tjänster som egetforum.se osv. Undvik dessa!
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Användarens profilbild
Skorpio76
Medlem
Medlem

Inlägg av Skorpio76 »

Ja, dzet är det jag menar, men det är precis st som jag inte kan göra eftersom jag inte kan betala. På det sätter var phpBB2 b’ttre efterspm fforumt kunde finansieras av rseklam.
Skriv svar