Hejsan. Jag hjälper en vän med en hemsida och vi vill kunna integrera hemsidan med forum, dvs om en sida bara ska kunna nås av medlemmar, ska man logga in i forumet o sedan nå den sidan.
Ex: du går in på fil.php och fil.php är begränsad. Du är inte inloggad och då kommer inlogningsformulär upp, och du loggar in i forumet, för att sedan skickas tillbaka till fil.php o komma åt informationen.
Vi använder oss av hacket: Redirect Outside phpBB After Log In/Out
Redirect Outside phpBB After Log In/Out
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
-
lord_legolas
- Aktiv medlem

Jag som är vännen
Har registrerat mig nu.
För att specificera problemet en aning... Ovan nämda hack fungerar fint, så länge man inte redan är inloggad i forumet, och försöker logga in igen! Då visas "Sidan kan inte hittas ..." och i adressfältet står forum/login.php. Uppdaterar man sidan kommer man givetvis till forumets index. Jag vill att man ska skickas till sidan man loggade in ifrån, precis samma sak som händer om man inte redan är inloggad!
Funderar på om det är denna del som krånglar:
För att specificera problemet en aning... Ovan nämda hack fungerar fint, så länge man inte redan är inloggad i forumet, och försöker logga in igen! Då visas "Sidan kan inte hittas ..." och i adressfältet står forum/login.php. Uppdaterar man sidan kommer man givetvis till forumets index. Jag vill att man ska skickas till sidan man loggade in ifrån, precis samma sak som händer om man inte redan är inloggad!
Funderar på om det är denna del som krånglar:
Kod: Markera allt
/* Original phpBB code - commented out for Redirect Outside phpBB After Log In/Out
if( $session_id )
{
$url = ( !empty($HTTP_POST_VARS['redirect']) ) ? str_replace('&', '&', htmlspecialchars($HTTP_POST_VARS['redirect'])) : "index.$phpEx";
redirect(append_sid($url, true));
}
*/
//---------------------------------------------------------------------------------
// Redirect Outside phpBB After Log In/Out - Begin Code Addition
//
if( $session_id )
{
$url = ( !empty($_REQUEST['redirect']) ) ? str_replace('&', '&', htmlspecialchars(addslashes($_REQUEST['redirect']))) : 'index.' . $phpEx;
$outside = ( !empty($_REQUEST['outside']) ) ? true : false;
redirect(append_sid($url, true), $outside);
}
//
// Redirect Outside phpBB After Log In/Out - End Code Addition
//---------------------------------------------------------------------------------Varför så krångligt, är det inte detta ni söker efter?
http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic ... t=redirect
http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic ... t=redirect
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Ingen support via PM!