Göra medlemslistan privat
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
-
Fressia Merino
- Ny medlem

Göra medlemslistan privat
Jag har fått uppgiften från min forumsgrupp att göra medlemslistan privat så att bara de som är inloggade medlemmar kan se den, hur gör jag då?
har kollar runt i administrationspanelen men kan inte hitta något om det.
VH
/fressia
Re: Göra medlemslistan privat
Hos mig är den dold för alla som inte är inloggade.
Se styles -> prosilver -> template och öppna overall_header. Det ska se ut som koden nedan.
Kod: Markera allt
<!-- IF S_DISPLAY_MEMBERLIST --><li class="icon-members"><a href="{U_MEMBERLIST}" title="{L_MEMBERLIST_EXPLAIN}">{L_MEMBERLIST}</a></li><!-- ENDIF -->Re: Göra medlemslistan privat
- Sinom
-
Fressia Merino
- Ny medlem

Tack för hjälpen, pilsner och Sinom. Men jag undrar, var ska koden stå? jag är en riktigt nybörjare på att administrera ett forum
-
Fressia Merino
- Ny medlem

Kod: Markera allt
<!-- IF S_DISPLAY_MEMBERLIST --><li class="icon-members"><a href="{U_MEMBERLIST}" title="{L_MEMBERLIST_EXPLAIN}">{L_MEMBERLIST}</a></li><!-- ENDIF -->
<!-- IF not S_USER_LOGGED_IN and S_REGISTER_ENABLED and not (S_SHOW_COPPA or S_REGISTRATION) --><li class="icon-register"><a href="{U_REGISTER}">{L_REGISTER}</a></li><!-- ENDIF -->ni kan se det själva, här är vårt forum --> http://www.forum.abunda.se
-
Fressia Merino
- Ny medlem