Fel vid registrering

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Användarens profilbild
Bandit
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Svar: 0

Fel vid registrering

Inlägg av Bandit »

Hejsan. Jag håller på med ett nytt forum då det andra försvann, jag har PhpBB 3.0.11 och har ställt in som jag gjorde förra gången att jag som Admin måste aktivera nya medlemmar innan de kan logga in. Gjorde en test person och fick ett mail där det står att admin måste godkänna, fick även ett mail till admin där det fanns 2 olika alternativ kolla användarens konto samt aktivera det.

Tidigare (förra forumet) så klickade jag på Aktivera och det funkade medlemmen fick ett nytt mail att det var aktiverat, men nu när jag klickar på aktivera så kommer jag till inloggnings sidan (där står "Du har inte befogenheter för detta") och "medlemmen" får inget mail om att han blivit aktiverad.

Vad kan ha blivit fel? Det fungerade förrut.. Tacksam för svar.. /*Bandit*/
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Svar: 14

Re: Fel vid registrering

Inlägg av Sinom »

Vänligen fyll i Supportmallgeneratorn för att vi enklare skall kunna ge dig support.

- Sinom
Bild
Användarens profilbild
Bandit
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av Bandit »

Supportmallgenerator

Vilken version utav phpBB använder du?: phpBB 3.0.11
Vad har du för adress till ditt forum?: www.mickesei.se/bpfs
Vad använder du för webhotell?: www.one.com
Hur installerade du ditt forum?: Jag använde mig utav nedladdningspaketet från phpBB.com
Är ditt forum en ny installation eller en konvertering?: Ny installation
Krävs det att man registrerar för att producera detta problem?: Ja
Har du några MODs installerade?: NEJ
Vilka stilar har du installerade?: Subsilver2
Vilket/Vilka språk har du installerat på ditt forum?: svenska
Vad har du för erfarenhet?: Ny till PHP och phpBB
När började ditt problem?: När jag skulle testa att admin måste godkänna medlem
Vänligen beskriv ditt problem.: Jag har lagt in på admin sidan att person som ska bli medlem måste godkännas av admin, och får då bekräftelse mail. mail 1 kommer, men när admin bekräftar får inte medlemmen bekräftelse och admin kommer till inlogg sidan där det står att man inte har behörighet.

Genererad utav Supportmallgeneratorn.
Användarens profilbild
Bandit
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av Bandit »

Nu fungerar det, anledningen var att jag inte var inloggad på den webbläsaren som öppnades då jag klickade på aktiveringslänken. Är det fler som får samma problem så kan ni höra av er så berättar jag gärna.
Skriv svar