Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Jag har startat ett forum och testar det lite, en sak som jag har märkt är att om jag som admin skickar PM till en ny medlem så får han/hon det inte, går jag in på Hantera Grupper så finns detta val:
Gruppen kan ta emot personliga meddelanden:
Kom ihåg att dolda grupper inte kan ta emot personliga meddelanden, oavsett denna inställning.
Så även om jag bockar i eller ur den så kan inte Ny medlem ta emot PM kan man ändra på det?
Jag kikade runt och hittade under fliken "Grupper" en kategori till vänster som heter "Gruppbehörighet" Då kan man välja de grupper och där sedan ställa in olika saker för: Inlägg, PM, Profil och blandat. Sen sparar man genom att klicka på tillämpa. /*Bandit*/