Kategori behörigheter
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Kategori behörigheter
Admin - Fullständig behörighet
Moderator -
Ny Medlem -
Medlem (efter att ha lagt in 5 inlägg) -
Aktiv Medlem (en som hjälper till mycket) -
Gäst - endast läsbehörighet på vissa kategorier bara för att personen ska bli nyfiken och regga sig.
Det finns ju vissa färdiga "mallar" som man kan ställa in, sen kan man ju välja Avancerat och bestämma lite själv. Men nu är min fundering följande, vad bör en moderator ha tillgång till? Och vilken inställning bör man ha till Ny medlem kontra Medlem?
Gästen behåller jag som det är nu för ser man allt innehåll som gäst så behöver man ju inte regga sig.
Tacksam för svar, och tack för en väldigt bra sida. /*Bandit*/
Re: Kategori behörigheter
Jag har i övriga grupper alltid behållit standardbehörigheterna tills verkligt behov behövs för att ändra på dem. Man går så lätt vilse bland behörigheterna.
Om man vill "belöna" Akitva medlemmar kan man dela ut färger på nicken och specialtitlar med rankbilder och låta dem ha större pm-boxar. De sakerna brukar uppskattas långt mer än behörigheter.
En ny medlems tillgång till att ha signatur kan vara bra att dra in, länkspammare sätter gärna sina spår i dem.