Rensa Cachen som admin.

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Ampen
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Rensa Cachen som admin.

Inlägg av Ampen »

Hej!
Jag undrar om det bara är forums grundaren som kan rensa cachen? Jag är admin men är inte grundaren.

Det konstiga är att jag har tillgång till rubbet men inte till att rensa cachen.

/Andreas
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Rensa Cachen som admin.

Inlägg av Peetra »

Ja, den enda skillnaden på att vara administratör och att att vara grundare är att du som vanlig admin inte kan editera grundarens profil, eller rensa cache.
Ampen
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av Ampen »

Det var som jag trodde då :(

Finns det ingen mod så man kan ändra så alla admin kan rensa också?

Tack för ditt snabba svar Peetra
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Vad vill du uppnå med den MODden? Den admin, som har grundarstatus kan tilldela andra admins grundarstatus. Om ni råkat peta in er i ett hörn, så att INGEN har grundarstatus, så kan vi hjälpa dig att hitta rätt i databasen (med phpMyAdmin) för att därvia tilldela grundarstatus. Normalt så har iallafall den admin, som har användarid 2 grundarstatus.
Ampen
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av Ampen »

Jaha då är jag med i matchen. Då behöver bara den andra grundare göra mig till grundare också.

Tack för hjälpen.

Såg nu att den här tråden säkerligen hörde hemma i frågor&svar. Flytta den gärna

/Andreas
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Svar: 14

Inlägg av Sinom »

Frågor & Svar är vår kunskapsbrunn, där vi samlar guider och svar på vanligt förekommande frågor.

Du ställde din fråga i helt rätt forum :)

Hugs :ugeek:
Bild
Skriv svar