Hur raderar jag hela trådar?

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
metalcentral
Medlem
Medlem
Svar: 0

Hur raderar jag hela trådar?

Inlägg av metalcentral »

Känns lite amatörmässigt, men jag har precis gått över till phpbb 3 från 2:an så det är lite nytt. Min fundering är: hur raderar jag hela trådar, utan att behöva sitta och trycka på "delete" på varenda inlägg? I phpbb fanns det en länk som hette "du är moderator" som man kunde klicka på och kunde då enkelt kryssa i hur många trådar man ville och sen trycka på delete. Hittar dock inget sånt alls här, även om jag står som admin och grundare.
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Hur raderar jag hela trådar?

Inlägg av Kjell »

Nere till höger har du "Snabb-moderationsverktyg:" och där kan du välja att ta bort tråden du är i.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
metalcentral
Medlem
Medlem

Inlägg av metalcentral »

Ah, där ser man. Jag kan dock bara välja på: lås tråd, gör till notis, gör till anslag och gör till globalt anslag med den användare som jag skapat, även om jag satt mig som grundare och admin. Det kontot som heter admin kan dock välja att ta bort också. Vad kan jag ha missat? Jag har satt alla behörigheter också, vad jag kan se i alla fall.
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Man bör även vara medlem i gruppen "Globala Moderatorer" eller skapa sig moderationsbehörigheter på annat sätt.

Cheers!
// Peetra.
metalcentral
Medlem
Medlem

Inlägg av metalcentral »

Aha. Så att vara admin, som ska vara högre statusmässigt räcker inte?
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Ja och tack och lov för det, jag vet inte hur många forum jag blivit kvar med admin-status på, det skulle vara en stor börda att moderera på dem alla. :ugeek:
Skriv svar