[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
verra
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on

Inlägg av verra »

Någon skulle lägga in en ny grej för att förhindra spam och gjorde som denna tråd visar: http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=7983
Personen glömde dock punkten "Glöm inte att rensa cachen i Administrationspanel." Om det spelar någon roll vet jag inte för jag är inte speciellt bra på sånt här.
Personen gjorde den här grejen för att hjälpa oss att slippa lite spam, och lämnade det så här sen och nu får jag inte tag på personen!

Detta kommer upp överst på sidan hela tiden och i samband med det blir man utloggad.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4183: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /language/sv/ucp.php:1)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4185: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /language/sv/ucp.php:1)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4186: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /language/sv/ucp.php:1)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4187: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /language/sv/ucp.php:1)

Jag kommer inte in på administrationspanelen tex, eftersom varje gång jag loggar in så kommer detta meddelande upp och sen uppdateras sidan och jag är utloggad igen.

Någon som kan hjälpa mig?
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Svar: 14

Re: [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.ph

Inlägg av Sinom »

Hej verra!

Logga in med ditt FTP-program på din server och ladda upp en ny - omodifierad ucp.php

Om problemet kvarstår, töm mappen cache som du finner i din forumroot på alla filer utom .htaccess eller index.html

När forumet fungerar som vanligt så försöker vi på nytt fixa till filen.

Hugs :ugeek:
Bild
verra
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av verra »

Hur får jag enklast tag på en omodifierad ucp.php fil?
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör

Inlägg av Sinom »

På phpBB.com's hemsida finner du den senaste versionen utav phpBB (3.0.8 ).

Före du lägger in en ny fil behöver du kontrollera så att ni använder senaste versionen.

Logga in i Administrationspanelen och klicka på System-fliken.

Bild
verra
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av verra »

Eftersom jag inte kunde logga in chansade jag på att vi hade senaste versionen. Laddade ner och fixade så nu funkar allt.

Prövade att ändra det som skulle ändras i ucp.php filen, enligt sidan ovan, men något måste ju vara fel för när jag ändrar så återkommer problemet. Nu har jag ju dock en backup, så det är ju lätt att återställa problemet.
Samtidigt så skulle vi verkligen behöva få det att fungera för att förhoppningsvis få bort lite spam!
Hur ska jag gå till väga?
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör

Inlägg av Sinom »

Vilket program använder du när du ändrar i den filen?

Jag rekommenderar Notepad++

Bild
Skriv svar