Webbhotell uppgraderar PHP

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Användarens profilbild
Gamen
Medlem
Medlem
Svar: 1

Webbhotell uppgraderar PHP

Inlägg av Gamen »

Mitt webbhotell, Cliche Hosting, uppgraderar till PHP version 5.2.17 och jag undrar om det berör min installation av phpBB forum.
Om någon vet så blir jag glad för svar.

Cliche skriver bland annat:

Den nuvarande installationen av PHP stödjs inte av nyare CMS-system och det har därför nu blivit tid att uppgradera till en nyare version för att kunna tillfredsställa flera kunders önskningar. Vi vill naturligtvis också kunna dra nytta av en förbättring i performance efter uppgraderingen. Vi uppgraderar till PHP version 5.2.17.

Det er viktigt att du så snabbt som möjligt undersöker om din hemsida är kompatibel med PHP 5 (version 5.2.17). En viktig inställning som blir ändrat är "register_globals" - denna inställning ändras från "on" till "off" av säkerhetshänsyn.

Gamen
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Svar: 0

Re: Webbhotell uppgraderar PHP

Inlägg av Peetra »

Om de inte gör bort sig på något sätt, så ska det inte vara något problem. Ditt forum bör inte märka av något alls.

Om hotellet gör bort sig, så kan det ju vara bra å ha egna backuper på filerna och databasen hemma hos dig, så får du kanske igång forumet snabbare igen.
Skriv svar