Tiden fel, medlemmar loggas ut, allt är kaos!
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Tiden fel, medlemmar loggas ut, allt är kaos!
Jag har under senaste 4-5 dagarna haft STORA problem med mitt forum.
Forumet ligger hos Binero och jag är ny kund hos dom. Flyttade från one.com till Binero,
just för att slippa problem. Problemen var för många hos one och Binero har skött sig bra, tills nu.
Häromdaten fick dom för sig att uppdatera sina brandväggar etc, men de misslyckades och gick tillbaka till gamla miljön. Iförrgår försökte dom igen men misslyckades och gick tillbaka till gamla miljön igen. Suck.
Vad är då problem? Jo, varenda gång de hållt på och fifflat med att försöka uppdatera dessa så har mitt phpbb forum blivit fullkomligt kaos. Tiden på forumet börjar gå en timme FRAMÅT. Tidsstämplarna på inläggen kan tex vara: Postat i morgon 14:34, fastän det bör vara Postat idag 14:34.
Klickar jag sedan på vilka är online länken så är det kaos där med, det står att folk var aktiva för 4 minuter sedan (rätt) men även folk som är aktiva i morgon etc. Medlemmar loggades ut hipp som happ och från att vara 24 online ena sekunden blev det 2 online, för att nästa sekund bli 5 online etc.
Läste man ett inlägg så indikerade det ändå som oläst, men det försvann snabbt, men de andra problemen kvarstod.
I början trodde jag att det hela var något som berodde på mig. Men eftersom jag varken rört admin panelen , ftpn eller något annat på kanske 2 veckor så är det omöjligt att felet låg hos mig. Dessutom avtog problemen såfort dom slutade fiffla med sina brandväggar. Men såfort dom började igen, uppstod även problemen.
Alltså, problemet bör väll ligga hos Binero och inte phpbb? Server är inget jag kan styra över.
Men nu till det skumma. Idag så uppstod problemet IGEN men den här gången så påstår Binero att dom inte har något fel med sina servers, samt att dom inte för tillfället jobbar med något driftarbete. De var snälla dock och skulle felsöka och kolla om det var något som låg fel på någon av servarna, och sedan återkoma.
Under denna tid får jag återigen inaktivera forumet, eftersom det annars blir kaos i databasen/forumet för min del om folk är online då felen uppstår. Det här är 4 dagen med problem och jag börjar bli väldigt less på Binero.
Varför jag postar detta här är för att försäkra mig om att det verkligen är dom och inte phpbb som strular? Alla jag pratat med säger att det är webbhotelet iom tiden går fel och inte synkar rätt etc.
Men vill ändå kika av med er, någon som vet vad detta annars kan bero på? Forumet är inte de största och har inte 100tusen aktiva medlemmar direkt, så det kan inte vara något sådant. Har haft forumet mer än 1 år och aldrig haft problem tidigare... Det var först då dom påbörjade detta arbete med server som de börjar dyka upp problemen.
Någon med mer info, teorier, lösningar? tack på förhand. god jul!
Re: Tiden fel, medlemmar loggas ut, allt är kaos!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!