Vad är det för fel när detta visas?
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Vad är det för fel när detta visas?
När jag går in i och svarar på ett PM så kommer detta upp ovanför headern:
phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_privmsgs.php on line 1818: implode() [function.implode]: Bad arguments.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3247)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3247)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3827: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3247)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3828: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3247)
Vad är galet?
phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_privmsgs.php on line 1818: implode() [function.implode]: Bad arguments.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3247)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3247)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3827: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3247)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3828: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3247)
Vad är galet?
Re: Vad är det för fel när detta visas?
Kan vara bra att fylla i 
Supportmall
Address till ditt forum:
Vilka teman har du installerade?:
Vilka MODdar har du installerat?:
Har du laddat ner phpBB från något annat ställe än phpBB.com eller phpBB-se.com?:
Vilken version av phpBB använder du?:
Vilken version av PHP?:
Vilken databasserver använder du och vilken version?:
Webbhotell/server:
Installerade någon phpBB åt dig, i så fall vem?:
Är detta en uppgradering (t.ex. 3.0.0 till 3.0.3)? I så fall, från vad till vad?:
Är det här en konvertering (t.ex. vBulletin X.X.X till phpBB 3.0.x)? I så fall, från vad till vad?:
Har du sökt angående ditt problem?:
Om du har sökt, vilka söktermer försökte du med?:
Berätta om ditt problem:
Har du ett testkonto åt oss?:
Om du har det, var redo att ge det till oss om någon i Supportgruppen frågar efter det.
Supportmall
Address till ditt forum:
Vilka teman har du installerade?:
Vilka MODdar har du installerat?:
Har du laddat ner phpBB från något annat ställe än phpBB.com eller phpBB-se.com?:
Vilken version av phpBB använder du?:
Vilken version av PHP?:
Vilken databasserver använder du och vilken version?:
Webbhotell/server:
Installerade någon phpBB åt dig, i så fall vem?:
Är detta en uppgradering (t.ex. 3.0.0 till 3.0.3)? I så fall, från vad till vad?:
Är det här en konvertering (t.ex. vBulletin X.X.X till phpBB 3.0.x)? I så fall, från vad till vad?:
Har du sökt angående ditt problem?:
Om du har sökt, vilka söktermer försökte du med?:
Berätta om ditt problem:
Har du ett testkonto åt oss?:
Om du har det, var redo att ge det till oss om någon i Supportgruppen frågar efter det.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Många frågor och här är svaren i ordning:
www.andrum.org/kabe/forum
Prosilver
Inga moddar.
Hämtade den senaste i förrgår på phpbb.com
Mysql
fsdata.se
Installerade själv
Ingen uppgradering
Ingen konvertering
Nej har inte sökt (Tyckte det var för många felmeddelanden)
Det enda problemet är att felmeddelandet kommer upp, allt tycks funka normalt i alla fall.
Kommer bara upp när jag svarar på PM
Inget testkonto

www.andrum.org/kabe/forum
Prosilver
Inga moddar.
Hämtade den senaste i förrgår på phpbb.com
Mysql
fsdata.se
Installerade själv
Ingen uppgradering
Ingen konvertering
Nej har inte sökt (Tyckte det var för många felmeddelanden)
Det enda problemet är att felmeddelandet kommer upp, allt tycks funka normalt i alla fall.
Kommer bara upp när jag svarar på PM
Inget testkonto
Testa var sak för sig.
1) Töm forumets cache
2) Titta om du har ett mellanslag före <?php i filen <forumrot>/includes/functions_privmsgs.php
3) Gör en liten ändring i <forumrot>/includes/functions_privmsgs.php (spara filen i formatet UTF8 utan BOM)
Hitta: ersätt med Om det inte fungerar så ändra tillbaka.
4) Kolla behörigheter på kataloger: http://www.phpbb.com/kb/article/chmod-permissions/
1) Töm forumets cache
2) Titta om du har ett mellanslag före <?php i filen <forumrot>/includes/functions_privmsgs.php
3) Gör en liten ändring i <forumrot>/includes/functions_privmsgs.php (spara filen i formatet UTF8 utan BOM)
Hitta:
Kod: Markera allt
unset($rowset[$id]); Kod: Markera allt
unset($rowset[$i]); 4) Kolla behörigheter på kataloger: http://www.phpbb.com/kb/article/chmod-permissions/
Enligt en buggrapport är detta löst till 3.0.6, och man kan åtgärda det innan 3.0.6 kommer genom att göra som Kjell skrev i punkt 3 ovan...
Dock är det först på på rad 1830 i filen <forumrot>/includes/functions_privmsgs.php som koden återfinns.
/marcus
Dock är det först på på rad 1830 i filen <forumrot>/includes/functions_privmsgs.php som koden återfinns.
/marcus
OK!
Inget av detta hjälpte.
Bytte ut hela filen functions_privmsgs.php från ett annat fungerande forum och då försvann felet.
Tack för hjälpen i alla fall!
Inget av detta hjälpte.
Bytte ut hela filen functions_privmsgs.php från ett annat fungerande forum och då försvann felet.
Tack för hjälpen i alla fall!
Var filen från samma phpBB version?
Det vet jag inte säkert men det var i alla fall 3.xxxx som jag tog hem i våras och som du uppdaterade åt mig i höstas.
Har en backup på alla filer i det forumet och det var där jag lånade filen.
Har orginalet kvar.
Har testat att läsa och svara på PM och det ser ut att vara ok nu.
Har inte haft tid att kolla vad som skiljde filer nåt ännu.
Är bara glad att det funkar.
/Kenth
Har en backup på alla filer i det forumet och det var där jag lånade filen.
Har orginalet kvar.
Har testat att läsa och svara på PM och det ser ut att vara ok nu.
Har inte haft tid att kolla vad som skiljde filer nåt ännu.
Är bara glad att det funkar.
/Kenth
Detta var den senaste som inte funkade:
* @version $Id: functions_privmsgs.php 9441 2009-04-12 13:21:25Z acydburn $
Denna la jag dit och då fungerar det:
* @version $Id: functions_privmsgs.php 8993 2008-10-10 17:38:17Z toonarmy $
/Kenth
* @version $Id: functions_privmsgs.php 9441 2009-04-12 13:21:25Z acydburn $
Denna la jag dit och då fungerar det:
* @version $Id: functions_privmsgs.php 8993 2008-10-10 17:38:17Z toonarmy $
/Kenth
Se vad dåligt minne jag harloomis skrev:som du uppdaterade åt mig i höstas
Enligt dom noteringar jag har så är det version 3.0.4 du har på den filen, rekommenderar att du uppgraderar då version 3.0.6 kommer om du nu inte hittar andra fel, vilket jag inte kan bekräfta eller dementera i detta fall.
Det visar sej kanske men ännu märks inget konstigt.
Tck och bock!
Tck och bock!