login ruta som byter utseende efter login

Frågor kring MODdar (modifikationer) för phpBB 2.0.x.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Användarens profilbild
PazZze
Support
Support
Svar: 0

login ruta som byter utseende efter login

Inlägg av PazZze »

ej relevant skrev:Den kod som jag har är:

Kod: Markera allt

<?php if( $userdata['session_logged_in'] )
   { 
      echo('Text som visas då man är inloggad');
   } 
else 
       { 
               echo('Loggin rutan'); 
       }
 ?>
jag har änven en fungerande login ruta, men den loggar bara in på forumet. framen uppdatera inte sig själv så där står man med sitt anv. namn och lösenord ifyllt och man är inloggad på forumet, men jag vill att iframen ska uppdateras samtidigt som man loggar in.

Kod: Markera allt

<table HEIGHT="10%" cellpadding="0" cellspacing="0" border="0" class="forumline">
				<tr>
					<td class="catHead" height="28"><span class="cattitle"><?php echo $lang['Login']; ?></span></td>
				</tr>
				<tr>
					<td class="row1" align="center" width="100%">
						<table align="center">
							<tr>
								<td>
									<span class="gensmall">
										<form action="<?php echo $phpbb_root_path; ?>login.php" method="post" target="iframe">
											<?php echo $lang['Username']; ?>:<br />
											<input type="text" name="username" size="12" maxlength="40" value="" /><br />
											<?php echo $lang['Password']; ?>:<br />
											<input type="password" name="password" size="12" maxlength="25" /><br />
											<input type="checkbox" name="autologin" /> <?php echo $lang['Log_me_in']; ?><p />
											<input type="hidden" name="redirect" value="<?php echo substr($phpbb_root_path, 0, -1) . $PHP_SELF; ?>" />
											<input type="hidden" name="sid" value="<?php echo $userdata['session_id']; ?>" />
											<input type="hidden" name="outside" value="1" />
											<div align="center"><input type="submit" class="mainoption" name="login" value="<?php echo $lang['Login']; ?>" /><p />
										</form>
									</span>
								</td>
							</tr>
						</table>
					</td>
				</tr>
			</table>
Jag undrar hur man kan få denna kod till den övre koden och där det står loggin rutan?
Just nu så har allt löst sig, kan komma problem i forstättningen
Joel PazZze Martinsson - phpBB Sverige Support