För att komma åt texten jag hade "på nätet" så skulle man ha hamnat att endera knäcka lösenorden som var krypterade och inskrivna i en fil, som inte går att komma åt om man inte har tillgång till min ftp. Lösenorden går inte att dekryptera, såvitt jag vet, hittar ingen dokumentation om att det skulle vara möjligt iallafall. Eller så måste man ta sig in i databasen. platsen där jag hade dagboken innehöll ingen applikation som skulle ha kända fall där någon skulle ha kunnat ta sig in i databasen.
Så vad jag vill höra är nån historia ifall nån kommit rumt en lösenordskyddad plats där det i .htaccessfilen stått ungefär såhär, obs att AuthUserFile alltså int ligger i nån allmän fil, utan adressen it börjar längre in på servern.
Jag tycker det är ett säkert sätt att skydda sina filer, men jag kunde inte förklara varför åt människor som uppenbart är ganska paranoida angående material i elektroniskt format. Eller, nåh, epost tänkte de ju först att sku vara ok. Lekman är ju jag med, men har jag så mycket vetskap, men så lite att det jag vet är en säkerhetsrisk?AuthName "Ange namn och lösen."
AuthType Basic
AuthUserFile "/..../..../.htpasswd"
require valid-user
Peetra.