Svenska knappar syns inte

Frågor kring forumdesign (teman/themes) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Skriv svar
cub
Medlem
Medlem
Inlägg: 20
Blev medlem: 2009-05-25 21:31
Svar: 0

Svenska knappar syns inte

Inlägg av cub »

Jag vet inte om det här borde vara i Teman eller i översättningsdelen men men...

Jag har en helt ny installation av phpbb 3.0.4 med prosilver som tema. Jag la in svenska enligt instruktionerna och även de svenska knappar som fanns att ladda ner från phpbb.com. Däremot så syns inte knapparna utan istället kommer bara texten, ex "Skapa en ny tråd". Jag har refreshat imageset. Jag har tagit bort och installerat språket igen. Jag har tagit bort och lagt till hela prosilver säkert 10 ggr nu men ändå får jag inte fram svenska knappar. Och jag har givetvis tömt min cache flera gånger också.

Knapparna ligger under /styles/prosilver/imageset/sv som jag förstått att de ska göra. Svenska språket funkar i övrigt.
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 22:38
Svar: 0

Re: Svenska knappar syns inte

Inlägg av Peetra »

Har du nån adress till forumet?
cub
Medlem
Medlem
Inlägg: 20
Blev medlem: 2009-05-25 21:31
Svar: 0

Re: Svenska knappar syns inte

Inlägg av cub »

Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0

Re: Svenska knappar syns inte

Inlägg av Kjell »

Övertygad om att dom ligger på fel plats, se här: http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic ... 61&start=0
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 22:38
Svar: 0

Re: Svenska knappar syns inte

Inlägg av Peetra »

Ja. Man borde ju kunna se tex vidarebefodraknappen http://forum.sjolund.se/styles/prosilve ... orward.gif om de ligger rätt.

Eller så är det eventuellt något med rättigheterna?
cub
Medlem
Medlem
Inlägg: 20
Blev medlem: 2009-05-25 21:31
Svar: 0

Re: Svenska knappar syns inte

Inlägg av cub »

Där satt den. Det var rättigheterna. Av någon anledning hade sv-katalogen fått 700 istället för 755 som en-katalogen hade. Ändrade till 755 och vips så funkade det. :roll:

Tack tack!!
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster