Centrering av forum i prosilver
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Centrering av forum i prosilver
Hejsan!
Jag ändrade storleken på mitt forum så de blev lite smalare.
Men de hamnade till vänster, och jag vill självklart de ska ligga i mitten.
Någon som känner till vad de är för kod jag ska ändra ?
http://linux.bamze.com/volvoforum/phpBB3/
Tacksam för hjälp
Mvh BamZe
Jag ändrade storleken på mitt forum så de blev lite smalare.
Men de hamnade till vänster, och jag vill självklart de ska ligga i mitten.
Någon som känner till vad de är för kod jag ska ändra ?
http://linux.bamze.com/volvoforum/phpBB3/
Tacksam för hjälp
Mvh BamZe
Re: Centrering av forum i prosilver
Första självhjälpen brukar vara att skriva vad *man har ändrat och vilka steg *man har tagit, vi kan sitta här och gissa, men jag tror det är trevligare om man får det från start 
*Gäller många och då blir det "man" och inte ni eller du
*Gäller många och då blir det "man" och inte ni eller du
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Re: Centrering av forum i prosilver
Okej, säger du de så. Jag har enbart ändrat storleken på forumet till vad Kjell skrev i ett inlägg:
Nytt inläggav Kjell » 2009-04-28 21:38
I common.css hittar du
Kod: Markera allt
#wrap {
padding: 0 5px;
min-width: 650px;
}
där padding sätter marginalen till 5 pixel, det går att öka den, men jag tror inte det blir snyggt på alla skärmstorlekar, jag skulle låsa forumet istället med
Kod: Markera allt
#wrap {
padding: 0 5px;
min-width: 650px;
witdh: 824px;
}
Det är de som är gjort
Nytt inläggav Kjell » 2009-04-28 21:38
I common.css hittar du
Kod: Markera allt
#wrap {
padding: 0 5px;
min-width: 650px;
}
där padding sätter marginalen till 5 pixel, det går att öka den, men jag tror inte det blir snyggt på alla skärmstorlekar, jag skulle låsa forumet istället med
Kod: Markera allt
#wrap {
padding: 0 5px;
min-width: 650px;
witdh: 824px;
}
Det är de som är gjort
Re: Centrering av forum i prosilver
Nej, det kan inte vara det, du har en bredd som är mer än 824px, har du pillat i overall_header.html?
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Re: Centrering av forum i prosilver
Vad är det här i din overall_header.html
så här ska det vara
Kod: Markera allt
<div id="wrap" style="width: 1200px;">Kod: Markera allt
<div id="wrap">
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Re: Centrering av forum i prosilver
Jag ladda upp en ny overall_header...så nu är de borta 
Re: Centrering av forum i prosilver
och uppdatera mallar under stilar, så ska det nog hända saker..
Edit: Tema ska det vara
Edit: Tema ska det vara
Senast redigerad av Kjell den 2009-05-04 21:35, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: fel i farten
Anledning: fel i farten
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Re: Centrering av forum i prosilver
Hejsan Kjell!
Tack för du har tid och lust att hjälpa mig.
Men det händer ingenting när jag uppdaterade.
Har du någon aning om vad jag gjort för fel, eller vad som ska ändras?
Tack för du har tid och lust att hjälpa mig.
Men det händer ingenting när jag uppdaterade.
Har du någon aning om vad jag gjort för fel, eller vad som ska ändras?
Re: Centrering av forum i prosilver
Förlåt, det skrevs lite fel i farten, Teman är det du ska uppdatera.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Re: Centrering av forum i prosilver
Suck =( De hjälpte inte det heller.
Nu ska vi se, jag får gå tillbaka och försöka hitta vad de är jag ska ändra för att göra forumet
smalare. så får vi se.. =(
Nu ska vi se, jag får gå tillbaka och försöka hitta vad de är jag ska ändra för att göra forumet
smalare. så får vi se.. =(
Re: Centrering av forum i prosilver
Men det du i common.css under #wrap är rätt, så det måste vara något annat du har pillat med förutom det som jag nämnde ovan.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Re: Centrering av forum i prosilver
Hejsan!
Så nu gjorde jag enligt guiden nedan och nu hamnade forumet till vänster igen =(
Öppna overall_header.html
Leta upp
Kod: Markera allt
<div id="wrap">
Ändra till
Kod: Markera allt
<div id="wrap" style="width: 800px;">
Du kan ändra 800px till vad du vill.
Öppna simple_header.html
Leta upp
Kod: Markera allt
<div id="simple-wrap">
Ändra till
Kod: Markera allt
<div id="simple-wrap" style="width: 800px;">
Så nu gjorde jag enligt guiden nedan och nu hamnade forumet till vänster igen =(
Öppna overall_header.html
Leta upp
Kod: Markera allt
<div id="wrap">
Ändra till
Kod: Markera allt
<div id="wrap" style="width: 800px;">
Du kan ändra 800px till vad du vill.
Öppna simple_header.html
Leta upp
Kod: Markera allt
<div id="simple-wrap">
Ändra till
Kod: Markera allt
<div id="simple-wrap" style="width: 800px;">
Re: Centrering av forum i prosilver
Men inte i prosilver.. 
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst


