Importera bilder från imageshack och dylika
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Importera bilder från imageshack och dylika
tyvärr finns en otroligt jobbig ovana där ute i webben att använda imageshack och photobucket med flera.
Behöver jag säga att en massa bilder saknas efter ett tag?!
Och eftersom mina sajter lever på bilder och jobbrapporter så är det MYCKET irriterande!
Alltså: jag söker efter en modd som går igenom inläggen, kollar upp IMG-taggarna och flyttar bilderna till servern om de inte ligger där.
Någon?
/Holger
Ingen support via PM!
Re: Importera bilder från imageshack och dylika
SummerADDE.se
Alltså: min medlemmar lägger ut bilderna på imageshack och photobucket med flera och länkar sedan till dem i forumet via IMG-taggen.
Ibland händer det att dessa tjänster är nere eller så glömmer medlemmarna att de visar bilderna i forumet när de raderar dem från tjänsterna ovan.
Det vill jag bli av med!
Därför vill jag gärna ha en modd som flyttar filerna till servern.
/Holger
Ingen support via PM!
Alltså.... Du vill att bilderna ska sparas på samma server som forumet finns? Den måste alltså kolla vad som finns i inom IMG-taggarna då inlägget postas, om det som är där innanför inte ligger på forumadressen, så ska det kopieras till nån plats på samma server, som man bestämmer i förväg. Låter knepigt. Jag söker efter nåt projekt så att jag ska lära mig php, men det kan hända att min lärare inte klarar av att hjälpa mig med detta...
Har du tid att vänta några månader?
Vore kul med en lösning.
Det fetmarkerade är lite överdrivet.Den måste alltså kolla vad som finns i inom IMG-taggarna då inlägget postas, om det som är där innanför inte ligger på forumadressen, så ska det kopieras till nån plats på samma server, som man bestämmer i förväg.
Det vore bra om man kunde ange keywords som den ska kolla på, t.ex. "imageshack", "photobucket", osv.
Ingen support via PM!
Tillsvidare så kan du ju ersätta orden photobucket och imageshack i ordcensuren med uppmaningen, icke godkänd bildlänk eller så.
1. Spara bilderna i datorn.
2. ladda upp dom i servern.
3. ändra bildadresserna för bilderna medlemmarna laddar upp.
4. ta bort bilderna från datorn.
SummerADDE.se
Dvs. man låter [img] göra något som man borde göra via attachment, och i och med det, så kanske man "bryter" mot regler satta för attachment.
Det skulle vara bra om man så att säga, automatiskt tillämpade regler satta i attachment så snart situationen är som beskrivs ovan.
/marcus
Men det är helt ok i mitt fall.
Ingen support via PM!
Ingen support via PM!
Låter mer spännande!
Ingen support via PM!