flytta data till annat webhotell
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
-
Fredrikholm
- Ny medlem

flytta data till annat webhotell
Första är att jag skulle vilja flytta mitt phpBB forum till en annan databas,jag har det nu på B-one,och skulle vilja flytta över det till Fs Data,men hur gör jag för att inte radera alla användre och alla trådar som redan finns där.
Gör en backup på databasen via ACP. Om du har installerat moddar blir du tvungen att ta reda på vilka extra flält de lagt in i databasen så att du verkligen gör backup på allt.
Har du moddat skulle jag också ta backup på alla forumets filer. På den nya servern skulle jag sedan phpBB på vanligt sätt och när det fungerade skulle jag kopiera över alla gamla php-filer och kolla att det fortfarande fungerar. Slutligen är det dags för att köra in den gamla databasen via ACP och när det fungerar kan du flytta domänen och avboka ditt gamla webbhotell.
Har du moddat skulle jag också ta backup på alla forumets filer. På den nya servern skulle jag sedan phpBB på vanligt sätt och när det fungerade skulle jag kopiera över alla gamla php-filer och kolla att det fortfarande fungerar. Slutligen är det dags för att köra in den gamla databasen via ACP och när det fungerar kan du flytta domänen och avboka ditt gamla webbhotell.
-
Fredrikholm
- Ny medlem