flytta data till annat webhotell

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Fredrikholm
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 5
Blev medlem: 2004-08-24 14:26
Svar: 0

flytta data till annat webhotell

Inlägg av Fredrikholm »

Första är att jag skulle vilja flytta mitt phpBB forum till en annan databas,jag har det nu på B-one,och skulle vilja flytta över det till Fs Data,men hur gör jag för att inte radera alla användre och alla trådar som redan finns där.
elis
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 169
Blev medlem: 2004-03-23 17:20
Svar: 0

Inlägg av elis »

Gör en backup på databasen via ACP. Om du har installerat moddar blir du tvungen att ta reda på vilka extra flält de lagt in i databasen så att du verkligen gör backup på allt.

Har du moddat skulle jag också ta backup på alla forumets filer. På den nya servern skulle jag sedan phpBB på vanligt sätt och när det fungerade skulle jag kopiera över alla gamla php-filer och kolla att det fortfarande fungerar. Slutligen är det dags för att köra in den gamla databasen via ACP och när det fungerar kan du flytta domänen och avboka ditt gamla webbhotell.
Fredrikholm
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 5
Blev medlem: 2004-08-24 14:26
Svar: 0

Inlägg av Fredrikholm »

ok,vad är ACP?
elis
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 169
Blev medlem: 2004-03-23 17:20
Svar: 0

Inlägg av elis »

Administration Control Panel.
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0

Inlägg av Marcus »

Flytta allt mellan databaserna enligt ovan, kör sedan en backup av hela forumet lägg in det där det ska ligga på ditt nya hotell.

Ändra databasuppgifterna i filen config.php (ligger forumets rotkatalog) så att det stämmer med den nya databasen.

SEdan funkar det... (har precis gjort så).

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Fredrikholm
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 5
Blev medlem: 2004-08-24 14:26
Svar: 0

Inlägg av Fredrikholm »

ok,ja det funkade,tusen tack ska ni ha.
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster